• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.09.00, 08:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuse kõrge hind võtab kiirabilt ravimite raha

Kütuse hinna tõus sunnib kiirabi hoidma kokku kallimate ravimite pealt, sest väljakutsetele ei riski arstid sõitmata jätta, kirjutab Eesti Päevaleht.
'Kui patsiendile oleks parem 100kroonine ravim, siis meie peame kasutama 10kroonist,' ütles Tallinna kiirabi peaarsti asetäitja Raul Adlas, kelle sõnul kannatab seetõttu kiirabi ravikvaliteet.
'Meie eelarves on arvestatud 1998. aasta kütusehindadega, st kuue krooniga liitrist, kuid nüüd on see juba ligi kaks korda kallim,' ütles Adlas.
Kokkuhoiu tõttu sõidab osa kiirabiautosid kulunud kummidega. 'Kui palju kiirabiautodega juhtunud liiklusõnnetustest on tingitud siledatest kummidest, teavad vaid kiirabi peaarstid,' lausus Adlas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kiirabi on mitu aastat pidanud investeeringuist loobuma. 'Meie autod võivad sõita viis aastat ning arvestades, et kolm aastat pole investeeringuteks raha olnud, peaks neist hiljemalt tuleval aastal paljud välja vahetama,' lausus Adlas. Samuti on kiirabibrigaadides koondatud inimesi ning kokkuhoiu mõttes on jäetud tööle madalama kvalifikatsiooniga ning väiksema palgaga meditsiinitöötajad.
'Kiirabibrigaade enam Eestis vähemaks võtta ei saa, kuid tööd saame viis kuni kümme protsenti efektiivsemaks muuta,' pakkus Adlas võimalust kokkuhoiuks. 'Seda eelkõige häirekeskuste töö koordineerimise läbi. See aga tähendab, et mõnikord peab haige kiirabi senisest kauem ootama.'

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele