• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 08.11.00, 08:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa ettevõte Eesti Raudteele võlgu 38 miljonit

Erastamisele pandud Eesti Raudtee nõukogu avastas augustis ootamatult, et turundusjuht Aivar Urm on lasknud idanaabritel ettevõttest kümneid miljoneid kroone välja pumbata, kirjutab SL Õhtuleht.
Vene ärimeestele kuuluv aktsiaselts Viretes sai vabad käed vedude ekspedeerimisel ning selle eest kohustus Eesti Raudteele maksma vastavalt kokkulepitud tariifidele ja kogustele.
Esimene koostööaasta möödus probleemideta ning läinud aasta viimasel päeval sõlmiti uus leping, kusjuures Eesti Raudtee läks koguni selle peale, et loobus kirjalikult juba ette igasugustest võimalikest viivisenõuetest.
Tagajärjed ei lasknud end oodata. Vaevalt kuu pärast lepingu sõlmimist, tänavu 7. veebruaril oli Eesti Raudtee sunnitud Viretesele meenutama, et too on 16,86 miljonit krooni võlgu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Murdepunktiks kahe ettevõtte suhetes sai 7. august 2000, kui võlg oli juba 38,5 miljonit krooni. Eesti Raudtee, kes oli kaotanud igasuguse lootuse oma raha kätte saada, loovutas siis nõude Balti Realiseerimiskeskusele.
Eesti Raudtee sisekontrolli talituse juht Kristel Nelke on varem ettevõtte nõukogule kinnitanud, et Viretese võla laekumine on vähetõenäoline.
Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektor Kuusmann kinnitas, et Viretesega tekkinud probleemid on lahendatud, maksegraafik alla kirjutatud ja esimesed maksedki laekunud.
'Viretese probleemid tekkisid sellest, et neile saabusid eelmise aasta lõpul ja selle aasta algul Venemaalt vagunid väetisega, kuid siinsed väetiseterminalid olid kas remondis või täis,' selgitas Kuusmann. 'Viretesele saabunud vagunid jäid seisma Eesti Raudtee teedele ning kohe hakati neile ka trahvikviitungeid välja kirjutama.'

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele