Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nafta kõrvale metall

    Üleeile sõlmitud finantseerimiskokkulepe rahvusvahelise pankade grupi ja OÜ RUMA Estonia vahel tõotab Eestisse tuua seni suurima otseinvesteeringu. 3,8 miljardi krooni eest kerkib Muugale teraseterminal, kus hakatakse pakendama ja puhastama Venemaa ja Ukraina metallurgiatehaste toodangut müügiks lääne turule.
    Äripäeva arvates on teraseterminali rajamine Eesti majandusele väga kasulik.
    Eesti transiit on seni elanud peaasjalikult naftast. Teraseprojekt aitab maandada nn naftariski. Pealegi on naftatransiit kahanemas. Muuseas, naftavedajad ise ei näe paranemise märke ka järgmisel aastal. Seega kui tulevikus naftavedamisel kehvemad ajad käes, ei kandu need probleemid Eesti majandusele üle. Kui nafta kõrvale tuleb muid kaupu, mida Venemaalt veetakse, tekib ka raudtee omanikul kindlus investeerida ? võimalik, et Narva ja Tallinna vahele lisandub veel üks rööpapaar. See omakorda annab võimaluse raudtee koormust suurendada ja üha uusi kaubagruppe läbi Eesti meelitada.
    Ja mis veel olulisem: kui nafta liigub ida-lääne suunal mitte üksnes Eesti kaudu, siis RUMA Estoniaga sarnast teenust pakkuvat ettevõtet Balti regioonis pole. Hinnatav on see, et metalli ei veeta lihtsalt läbi sadama, vaid sellele antakse Muuga terminalis-tehases ka lisaväärtus.
    Rahavool end suurepärase investeerimiskliimaga maaks pidavasse Eestisse on viimasel ajal vähenenud. Kui 1998. a tuli Eestisse otseinvesteeringuid 8,1 miljardit krooni, siis 1999. a 4,5 miljardit. Teised suured miljardiprojektid ? Suncori põlevkiviõlitehas, Nitroferti metanoolitehas ja paljuräägitud tselluloositehas ? on varjusurmas.
    Nagu öeldud, on RUMA projekti investeering seni suurim, mis Eestisse kunagi tulnud, lükates pjedestaalilt 3,5miljardilise rootslaste investeeringu Hansapanka. Nende kahe rahahunniku vahel on aga oluline vahe. Kui Hansapank osteti ära, siis teraseterminal on investeering tühjale kohale. Projekt on suur mitte ainult Eesti kontekstis, vaid terves Ida- ja Kesk-Euroopas.
    RUMA projekti vastu on sõdinud teised Muuga sadamas opereerijad, mis on ka mõistetav ? Baltimaade magusaimat sadamakohta ihkaksid laienemiseks nemadki. Nende arenguruum on RUMA tulekuga pärsitud. Pealegi on uus tegija ju konkurent näiteks läbirääkimistel raudteega tariifide osas.
    RUMA kahjuks räägib asjaolu, et projekt on veninud, ajakirjanduses väljahõigatud tähtaegadest pole kinni peetud. Terminali rajamise eestvedaja Daniel Bain põhjendab seda projekti alguse sattumisega Venemaa ja Kagu-Aasia kriisi perioodi ja raskustega hoonestusõiguse seadmisel uute raudteelõikude alusele maale. Finantseerimiskokkuleppe sõlmimine Saksa ja Itaalia pankadega lubab siiski uskuda, et aastal 2002 on terminal töös ja metalli vedamine, tükeldamine, galvaniseerimine ja pakkimine täies hoos.
    RUMA projekt toob Eestisse seni suurima otseinvesteeringu, loob uued töökohad, annab teenistust ehitusfirmadele, raudteele, transpordifirmadele, Eesti Energiale, Tallinna Sadamale. Pluss ca 30?35 miljonit krooni riigimakse aastas.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.