Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rail Estonia: BRSiga me koostööd ei tee
Rail Estonia taga ei ole teist pakkumust, erastamiskonkursil teiseks jäänud BRSiga me koostööd tegema ei hakka, kinnitas Eesti Raudtee erastamiskonkursi võitnud Rail Estonia üks omanikest ja tegevjuht John Orrison.
Rail Estonial on 60 päeva aega Põhja-Ameerikast strateegilise tuumikinvestori kaasamiseks, kuid loodan, et kokkuleppele investoriga jõuame varem, rääkis Orrison.
Lisaks praegu toimivale peamiselt Lääne suunalisele kaubavoole on Rail Estonia eesmärk suurendada kaubavoogusid ka Läänest Itta. Rail Estoniat nõustanud Anti Oidsalu ütles, et ettevõte seob raudtee tariifid inflatsiooniga ning ei plaani tariifide järsku tõstmist.
Erastamisagentuuri nõukogu poolt Eesti Raudtee erastamisel parimaks pakkumiseks tunnistatud Rail Estonia pakkus kõrgeimat hinda, 1,7 mld krooni.
90% Rail Service aktsiate omanik on World Rail Inc, kellest omakorda enamusosalus on konsultatsioonifirma Kingsley Investments.
Ülejäänud 10% Rail Estonia aktsiatest jaotub võrdselt USA raudteefirmade CSX Corp ja Rail America Inc vahel. Rail Estonia lubab pakkumuses investeerida Eesti Raudteesse kuni aastani 2005 3 mld krooni.
Pakkumuse strateegilise investorina on spekuleeritud Kanada raudtee-ettevõtte Canadian Pacific RailwayŽga, kes seni pole oma osalust pakkumuses avalikult kinnitanud.