Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    e-äri ebaõnn tuleb eirates ettevõtluse põhialuseid

    Jõuludejärgne osturalli pani teist aastat järjest proovile e-ettevõtete võimekuse. Tõenäoliselt järgneb sarnaselt eelmisele hooajale suur konsolideerumiste laine. Mitmed nn com- ettevõtted ühendatakse teistega, paljud pankrotistuvad ja vaid vähesed jäävad püsima.
    Tänase seisuga on e-ettevõtete tegevuse raskuspunktid ennekõike ladustamises ja logistikasüsteemides. Ka e-ettevõtted on jõudnud valusa tõdemuseni, et tuleb täita, mida kord sai lahkelt lubatud.
    Samas kuulutavad äärmuslased, et sujuv logistika ja ladustamine ongi ainukeseks edukuse võtmeks. Tõenäoliselt on see arvamus liialdatud, nagu olid eelmised lööklaused, näiteks:
    n ?Kiirus otsustab ? kõigepealt avame poe, siis vaatame, mida me müüma hakkame?;
    n ?Maksab ainult hea idee, küll see ennast kuidagi ära tasub?;
    n ?Branding is everything?.
    Varsti hakkab e-äri mulli purunemisest aasta mööda saama. Ebaõnnestunute nimekiri on kasvanud piisavalt pikaks, võimalik on teha kokkuvõtteid. Boston Consulting Group tõi oma uuringus välja põhilised komistuskivid, mille tõttu kustuvad pikema aja jooksul suurem osa uue majanduse ettevõtetest.
    Ebaõnnestumiste ühine nimetaja võiks olla kullapalavikuga sarnane mentaliteet.
    Vastupidiselt levinud arvamusele pole sagedaimad ebaõnnestumise põhjused mitte ideede nõrk teostus ega mõttetud kulutused, vaid fundamentaalselt vale mõtteviis. Strateegia traditsioonilised alustoed on toodud ohvriks kiirusele ning kasvamisele. Selle tulemusena finantseeriti paljusid ettevõtmisi, vaatamata nende põhjendamata käibe- ja kasumiprognoosidele, olematutele konkurentsieelistele ja kliendi jaoks ebaolulisele lisaväärtusele.
    Läbipõrunud ettevõtete ärimudelid tuginesid sagedasti ?lisatuludele?, nagu reklaam ja edasisuunamise (?click-through?) komisjonitasud. Veel üks kasumimarginaali saavutamises äpardunud ärimudel tugines klientidele raha maksmisele ? nii kindlustatakse endale suured kulud, kuid mitte tulusid. Heaks näiteks oleks reklaamituludest elatuv ettevõtte, kes 95 sendi eest müüb 1 dollarit. Kergesti kopeeritavad ärimudelid ning õhukesed või hoopiski negatiivsed kasumimarginaalid kombinatsioonis suurte kulutustega klientide hankimisele on olnud pea kindel viis ärist lahkumise kindlustamiseks.
    Peaaegu pooltel õnnetult lõpetanud ettevõtetest puudusid konkurentsieelised, mis on olulised ühte moodi nii on-line kui ka off-line keskkonnas.
    Paljude kaupade müügiga jäädi alla olemasolevatele ettevõtetele, sest Interneti kaudu ostmine ei anna neil juhtudel klientidele mingeid eeliseid või lisaväärtust, pigem vastupidi. Näiteks naiste luksuskaubad, kus ostmas käimise rõõm moodustab poole kauba väärtusest, või tippkvaliteetsed helisüsteemid, mida ilma testimata tõeline melomaan ei tarbi.
    Puhtalt virtuaalsete ettevõtete ebaõnnestumise osakaal on suurem kui vanade ettevõtete juures loodud e-ettevõtmistel. Viimastel on olnud sageli võimalus oma valestarte ja eksisamme emaettevõtte rahaga kinni maksta. Kuid ka vanadest ettevõtetest kasvanud e-äride hulgas on ebaõnnestunuid. Siin on peamisteks põhjusteks olnud võimetus tasandada müügikanalitevahelisi konflikte ning ära kasutada tuntud kaubamärki.
    e-äride jaoks ennast tõestanud efektiivsemaid konkurentsieeliste tekitamise võimalusi on olemasoleva ?vana majanduse? ettevõtte väärtuste maksimaalne ärakasutamine, mõeldes erinevate müügikanalite kasutamise kui terviku peale.
    Kuigi konkurents on ennenägematult karm ja kiirus suur, kehtivad ka ?uues? majandusruumis turumajanduse reeglid.
    Autor: Mark Zirk
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.