• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,47%39 623,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.01.01, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusesegamise takistamine suurendas aktsiisi laekumist

Kütuseaktsiisi laekumine on pärast kütuse kokkusegamiseks vajalike komponentide maksustamist oluliselt kasvanud, kirjutab Eesti Päevaleht.
Rahandusministeeriumi andmetel paranes kütuseaktsiisi laekumine novembris võrreldes oktoobriga 75 protsenti. Laekumise paranemine tuleb 1. septembrist jõustunud kütuseaktsiisi seaduse muutmise seadusest, millega maksustati lisaks mootorikütusele ning mootori- ja kütteõlile nende sarnased tooted, nende komponendid ja lisandid.
?Maksuseaduse mõju ilmneb tavaliselt kaks kuud peale jõustumist ja antud seadusemuudatus on praegustel andmetel täitnud eesmärgi,? ütles rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna kaudsete maksude peaspetsialist Katrin Lasn.
Alates septembrist vähenes bensiini komponentide sissevedu Eestisse üle viie korra. See on viide, et bensiini segamine ei ole firmadele enam tasuv.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Enne seaduse jõustumist kasutati aktsiisist kõrvalehiilimiseks peamiselt kahte pettuseskeemi. Kütus kas deklareeriti valesse, maksuvabasse kaubapositsiooni või imporditi eraldi maksuvabade komponentidena ning komponentidest segati bensiin Eestis kokku. Tegutseti läbi mitmete firmade ning riigil jäi kütuseaktsiis laekumata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele