• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.07.01, 09:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ravimifirmade suurim kulu on reklaam

Suuremad ravimifirmad kulutavad uurimiskuludest peaaegu kaks korda rohkem raha reklaamile, kirjutab Postimees.
Suuri reklaamikulutusi ning aina kõrgemale tõusvaid ravimihindu heidab ravimifirmadele ette tarbijagrupp Families USA. Grupi andmetel kulutatakse reklaamile ning tegevjuhtide premeerimisele isegi kuni kolm korda rohkem raha, kui läheb uurimis- ja arendustööle.
Families USA kinnitusel oli näiteks farmaatsiagigandi Merck käive möödunud aastal 40,36 miljardit dollarit, sellest summast 17 protsenti oli kasum, 15 protsenti kulutati reklaamile, turundusele ja administratsioonile ning vaid 6 protsenti uurimistööks.
Isegi ettevõtted, mille kasum oli väiksem või mis olid kahjumis, andsid turundusele rohkem vahendeid kui uuringuile. Teiste uuritud mettevõtete hulka kuulusid ka Pfizer, Abbott Laboratories jaBristol-Myers Squibb Co.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Farmaatsiafirmasid esindava organisatsiooni PhRMA pressiesindaja Cottrelli sõnul sisaldavad suured turunduskulud ka tasuta proovitooteid. Ligi pool turundus kuludest on tavaliselt tasuta tutvustavad näited patsientidele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele