• OMX Baltic−0,19%293,21
  • OMX Riga−0,4%912,39
  • OMX Tallinn−0,03%1 960,62
  • OMX Vilnius−0,33%1 229,82
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,34%9 239,92
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,45
  • OMX Baltic−0,19%293,21
  • OMX Riga−0,4%912,39
  • OMX Tallinn−0,03%1 960,62
  • OMX Vilnius−0,33%1 229,82
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,34%9 239,92
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,45
  • 17.07.01, 09:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ravimifirmade suurim kulu on reklaam

Suuremad ravimifirmad kulutavad uurimiskuludest peaaegu kaks korda rohkem raha reklaamile, kirjutab Postimees.
Suuri reklaamikulutusi ning aina kõrgemale tõusvaid ravimihindu heidab ravimifirmadele ette tarbijagrupp Families USA. Grupi andmetel kulutatakse reklaamile ning tegevjuhtide premeerimisele isegi kuni kolm korda rohkem raha, kui läheb uurimis- ja arendustööle.
Families USA kinnitusel oli näiteks farmaatsiagigandi Merck käive möödunud aastal 40,36 miljardit dollarit, sellest summast 17 protsenti oli kasum, 15 protsenti kulutati reklaamile, turundusele ja administratsioonile ning vaid 6 protsenti uurimistööks.
Isegi ettevõtted, mille kasum oli väiksem või mis olid kahjumis, andsid turundusele rohkem vahendeid kui uuringuile. Teiste uuritud mettevõtete hulka kuulusid ka Pfizer, Abbott Laboratories jaBristol-Myers Squibb Co.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Farmaatsiafirmasid esindava organisatsiooni PhRMA pressiesindaja Cottrelli sõnul sisaldavad suured turunduskulud ka tasuta proovitooteid. Ligi pool turundus kuludest on tavaliselt tasuta tutvustavad näited patsientidele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele