Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ELK Lennuliinid kriitilises seisus

    Firma juhtimisest kõrvaldatud Aleksander Beloussov peab omaloodud firma pankrotist päästmiseks läbirääkimisi ekselukaaslasest nõukogu esimehe Rita Lillipuuga, kellega on tal käsil ka hulk kohtuvaidlusi.
    Selle aasta algusest lennufirma ühe omaniku Rita Lillipuu poolt ettevõtet juhtima pandud varem õmblusettevõttes IT alal töötanud Aleko Peipsi ütles, et raskes seisus ettevõtte saneerimine kulgeb vaevaliselt ja selleks kulub tal veel umbes aasta. Ta tunnistab, et 60 inimest on tänavu koondatud ja alles veel 55. Kulude vähendamiseks on müüdud aasta tagasi ostetud uus lennuk Jetstream ja müügis on kaks kasutult seisvat TUd. Vaatamata sellele, et enamik liinilende on katkenud ja jäänud vaid Kärdla-lennud ning postivedu Helsingisse, loodab Peipsi aasta lõpetada mitme miljoni krooni suuruse kasumiga. Kuna varaline kate lennukite näol on firmal olemas, pole pankrotti tema hinnangul karta. Ettevõtte majandustulemusi keeldub Peipsi avaldamast, öeldes, et Eesti Vabariigis on palju jõude, mis tema vastu tegutsevad ja mida vähem tema tegemistest teatakse, seda parem.
    ELK Lennuliinide nõukogu esimees Rita Lillipuu ütles end lootvat, et lennufirma rabeleb kriisist välja ja jääb püsima. Selle tõenduseks tõi ta võlasumma vähenemise varasemalt 24 miljonilt kroonilt 14 miljonile kroonile. Naine lubab peagi taastada Peterburi-liini, seejärel ka lennud Moskvasse ja Minskisse. Lootused on rajatud suurte Vene lennumasinate TU-134 ja TU-154 müügile, misjärel on kavas rentida sobilikumad väikelennukid.
    Lennuameti peadirektori asetäitja Tiit Soorm hindas ELKi võimalusi Vene lennukid maha müüa kesiseks, sest need vajavad tänapäeva nõuetega vastavusse viimiseks täiendavat hooldust ja lisavarustust. Tema hinnangul on firma lennutegevus praegu minimaalne, kuid Kärdla-liini ja kullerteenuste osutamise näol siiski olemas. Võlakoorma vähendamist pidas ta positiivseks märgiks.
    Lillipuu väitel oli Briti päritolu Jetstream põhjendamatult kallis ja selle äriplaan kehv ning see oli ka üks tollase presidendi Vladimir Beloussoviga lahkhelide tekkimise põhjusi. Lillipuu sõnul tekitas Beloussov lennufirmale oma tegevusega ka otsest rahalist kahju, mille kogusumma ulatub eri kohtuasju kokku arvates tänaseks ligi viie miljoni kroonini. Näiteks jättis ta maksmata 280 000 krooni ulatuses firmast võetud laenu ja võttis kassast ilma aruandeid esitamata kahel korral kokku 440 000 krooni sularaha, toob eksabikaasa näiteid kohtuasjadest. Lisaks Beloussovi enda kasutuses olevale 400 000 krooni maksvale sõiduautole nõuab ELK tagasi ka tema eksabikaasa Tatjana Beloussova käsutuses olevat Toyota Carinat ja tütre Vera Beloussovale sõita antud E-klassi Mercedest. Ametialaste kuritarvituste summa ulatub aga kriminaalsüüdistuse põhjal kolme miljoni kroonini.
    Samas on kokku kaheksa kriminaalasja oma endise elukaaslase Rita Lillipuu ja ELKi vastu algatanud ka Beloussov. Üks neist puudutab tema osalust lennufirmas. Beloussovi sõnul kuulub talle 63,1 protsenti, Lillipuu väitel aga üksnes 41 protsenti aktsiaist. Beloussov süüdistas oma endist elukaaslast ja äripartnerit ka kalli portsigari ja käekella varguses, kuid see kriminaalasi lõpetati, sest Lillipuu tagastas esemed läbiotsimise käigus. Mees võtab omaks, et tema eksabikaasa sõidab lennufirma autoga, kuid ütles, et see osteti Lillipuu soovitusel, et säilitada omavahelisi häid suhteid. Ta märkis ka, et jättis pärast lahku kolimist Lillipuule mitu maja.
    Jetstreami ostu peab Beloussov õigeks otsuseks, mis sündis kollektiivselt. Vene päritolu lennukid jäävad tema sõnul mugavuselt lääne omadele alla ja nende väljavahetamine on hädavajalik.
    Beloussov peab enda kõrvaldamist juhtimisest eelmise aasta lõpul ebaseaduslikuks ega usu, et ilma temata firma jalule võiks tõusta. ?Kogu lennutegevus põhines minu kontaktidel idas,? lausus ta. Kuna ta on endiselt üks omanikke, siis ei saa ELK tema sõnul ka ühtki lennukit müüa. ?Keegi ei ostagi neid, sest kes tahaks endale kohtuasju kaela,? lausus ta. Nõnda on firma Beloussovi hinnangul tupikus, millest ainsat väljapääsu näeb ta aktsiapaki talle üleminekus. Ta on valmis Rita Lillipuu ja kolmanda osaniku Priit Lõugu osaluse ära ostma. Vastasel juhul ootab firmat pankrot, on ta veendunud. Seda, et läbirääkimised aktsiate müügi üle käivad, kinnitas ka ELK Lennuliine esindav vandeadvokaat Andres Aavik.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.