Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaami vaatama ? vabatahtlikult
Alustuseks saate vile. See kulub õhtu jooksul ära, et valjult reklaamide kohta oma arvamust kuulutada ? hääl ei peaks vastu. Kuues Reklaamiõgijate Öö vallutab Sakala keskuse.
Õhtu jooksul näeb suurtelt ekraanidelt üle kolme ja poole tunni maailma erilisimaid reklaame ? nii parimaid kui kummalisimaid, halvimaid ja jaburaimaid; puudu pole ka kodumaised retroreklaamid.
Reklaamid kuuluvad prantslasele Jean Marie Boursicot?le. Kui Jean Marie kümneaastane poiss oli, andis kohaliku kino operaator talle kommireklaamidega filmirullid, ja sealt kõik algaski. Tänaseks on tema enam kui 70 riigist pärinevad 480 000 telereklaami maailma suurim reklaamikogu, kui Guinnessi rekordite raamatut uskuda.
Boursicot? kogu täieneb pidevalt: koostöös 750 reklaamiagentuuriga üle maailma suureneb kogu 10 000?20 000 reklaami võrra aastas. Aadressilt www.adeater.com saab iga nädal vaadata uuemaid reklaame.
Reklaamiõgijate Ööd on maailmas korraldatud 20 aastat ? esimene peeti 1981. aastal Pariisis. Tänaseks on sel ööl reklaame õginud viis miljonit inimest kogu maailmas, ja neid tuleb aina juurde. Tänavust Tallinna reklaamiõgijate õhtut juhib Emil Rutiku.
Järgmine Öö on homme. Riias.
Autor: ÄP