Tõnis Arnover • 9 jaanuar 2002

Meediakontserni AOL Time Warner hiidkahjum ei näita tegelikkust

Ameerika suur meediakontsern AOL Time Warner, mille eelmise aasta kassahitt oli Harry Potteri film, hoiatas esimese kvartali ülisuurest kahjumist, mille põhjuseks on USA muutunud raamatupidamisreeglid, mitte firma kehv majandustulemus, kirjutab Financial Times.

Uute reeglite kohaselt on firmad kohustatud bilansis näitama firmaostul tekkinud firmaväärtuskulusid (goodwill). Kui internetifirma AOL paar aastat tagasi Time Warneri ära ostis, maksis ta tunduvalt rohkem, kui oli selle raamatupidamisväärtus.

Kokku on AOL Time Warneri bilansis vastavaid kulusid 2210 miljardit krooni, millest ta esimeses kvartalis peab maha kandma umbes 700-1050 miljardit.

Majanduslikult läks kontsernil mullu hästi, vaatamata majanduskriisile ja reklaamitulude vähenemisele. Firma parandas rentaablust ja suurendas käivet 5%. Edukaim oli mullu vaadatuim film Harry Potter ja tarkade kivi.

Hetkel kuum