• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Chrysler ja Peugeot tegid puhta töö

Möödunud aasta kokkuvõttes tegid uute sõiduautode müüjad oma absoluutse rekordi: 13 038 sõiduautot. Kui neile lisada veel 757 auto suurune reeksport ja 2256 auto suurune tarbesõidukite müük, siis saame kokku numbri, mida Eesti automüügis varem pole nähtud: 16 051. See on isegi rohkem kui lõunanaabrite Läti ja Leedu sisemüük kokku. Müüginumbrite suuruses ei olnud Peugeot?le vastast. Müüduim automark oli Peugeot (1881), müüduim automudel Peugeot 206 (792), müüduim tarbesõiduki mark Peugeot (485), müüduim tarbesõiduk Peugeot Partner (343). Ka klasside lõikes on Peugeot TOP 5 esindatud neljal korral, neist pooltel kordadel esikohal. Kokku läks Peugeot arvele koos reekspordi ja tarbesõidukitega 2400 sõidukit, ehk koguni 15 kogu Eesti uute sõidukite müügiturust.
Kui nüüd aga võrrelda uute sõiduautode müüki 2000. aastaga, siis müügi kogukasv oli igati korralik: 20. Soomes näiteks müük langes sama palju, Lätis kasvas 6, Leedus 31. Leedu tohutust müügikasvust oli pikemalt juttu lk 9. Suurim tõusja oli Eestis Chrysler, mis mitte enam ei kahekordistanud oma turuosa, vaid koguni viiekordistas. Üheks peamiseks põhjuseks uute mudelite turulejõudmine, eeskätt Chrysler Sebringi näol. Seda müüdu mullu 77 autot, jäädes omas klassis alla vaid Volvole. Teine oluline põhjus oli esindaja muutumine, ehk Balti Ameerika Auto asemel sai esindusõiguse Silberauto. Ja seda juba hoopis teistel alustel: autode hinda ei rehkendatud enam dollarites, vaid Saksa markades. Tänu sellele langes mõne mudeli hind kuni 100 000 krooni võrra. Samal ajal kui ameeriklaste müüginumbrid kosusid, pidid aga Briti ja Korea päritolu sõidukid tegema läbi mitmekordse kukkumise. Viimastes suutis vaid Hyundai oma läbimüüki kasvatada. Seda eeskätt tänu arvukale uute mudelite hulgale: Trajet, Santa Fe, Elantra, Terracan, Matrix. Kui teised korealased oleks pooltki nii palju uusi mudeleid saanud, küllap siis ka neil pisut paremini oleks läinud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele