• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,69%6 041,43
  • DOW 30−0,69%44 436,91
  • Nasdaq −1,13%19 569,09
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,1
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,69%6 041,43
  • DOW 30−0,69%44 436,91
  • Nasdaq −1,13%19 569,09
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,1
  • 11.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Chrysler ja Peugeot tegid puhta töö

Möödunud aasta kokkuvõttes tegid uute sõiduautode müüjad oma absoluutse rekordi: 13 038 sõiduautot. Kui neile lisada veel 757 auto suurune reeksport ja 2256 auto suurune tarbesõidukite müük, siis saame kokku numbri, mida Eesti automüügis varem pole nähtud: 16 051. See on isegi rohkem kui lõunanaabrite Läti ja Leedu sisemüük kokku. Müüginumbrite suuruses ei olnud Peugeot?le vastast. Müüduim automark oli Peugeot (1881), müüduim automudel Peugeot 206 (792), müüduim tarbesõiduki mark Peugeot (485), müüduim tarbesõiduk Peugeot Partner (343). Ka klasside lõikes on Peugeot TOP 5 esindatud neljal korral, neist pooltel kordadel esikohal. Kokku läks Peugeot arvele koos reekspordi ja tarbesõidukitega 2400 sõidukit, ehk koguni 15 kogu Eesti uute sõidukite müügiturust.
Kui nüüd aga võrrelda uute sõiduautode müüki 2000. aastaga, siis müügi kogukasv oli igati korralik: 20. Soomes näiteks müük langes sama palju, Lätis kasvas 6, Leedus 31. Leedu tohutust müügikasvust oli pikemalt juttu lk 9. Suurim tõusja oli Eestis Chrysler, mis mitte enam ei kahekordistanud oma turuosa, vaid koguni viiekordistas. Üheks peamiseks põhjuseks uute mudelite turulejõudmine, eeskätt Chrysler Sebringi näol. Seda müüdu mullu 77 autot, jäädes omas klassis alla vaid Volvole. Teine oluline põhjus oli esindaja muutumine, ehk Balti Ameerika Auto asemel sai esindusõiguse Silberauto. Ja seda juba hoopis teistel alustel: autode hinda ei rehkendatud enam dollarites, vaid Saksa markades. Tänu sellele langes mõne mudeli hind kuni 100 000 krooni võrra. Samal ajal kui ameeriklaste müüginumbrid kosusid, pidid aga Briti ja Korea päritolu sõidukid tegema läbi mitmekordse kukkumise. Viimastes suutis vaid Hyundai oma läbimüüki kasvatada. Seda eeskätt tänu arvukale uute mudelite hulgale: Trajet, Santa Fe, Elantra, Terracan, Matrix. Kui teised korealased oleks pooltki nii palju uusi mudeleid saanud, küllap siis ka neil pisut paremini oleks läinud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.02.25, 18:49
Analüüs: kulla hind purustab uusi rekordeid ja läheneb 3000 dollarile
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele