Võrreldes eelnevate perioodidega ei toonud IV kvartal kaubanduses kaasa suuri muutusi. Terve aasta stabiilset kasvu näidanud jaekaubanduse müük suurenes aasta viimases kvartalis püsivhindades 11. Aasta esimeses kolmes kvartalis oli jaekäibe kasvunumber 13, seega IV kvartalis kasv tagasihoidlikult pidurdus.
Jätkuvalt on kasvunumbrit kõrgel hoidnud toidukaupade kaupluste müük, mis IV kvartalis suurenes püsivhindades 18. Hüppeliselt on suurenenud müük spetsialiseeritud toidukaupade kauplustes (näiteks lihatoodete, kondiitritoodete, alkoholikauplused), püsivhindades 85 võrreldes eelmise aastaga. Seda on tinginud ühelt poolt teistel tegevusaladel tegutsenud kaupluste spetsialiseerumine ja uute ettevõtete lisandumine, teiselt poolt oli 2000. aasta spetsialiseeritud toidukaupade kauplustele tunduvalt kehvem aasta kui 1999. Spetsialiseeritud toidukauplused andsid IV kvartalis 7 toidukaupluste müügist.
Mootorkütuse müügi suhteliselt suur kasv (püsivhindades 12) on tingitud kütuse hindade 8 langusest võrreldes eelmise aastaga. Ligi kolmandiku võrra on aastaga kasvanud mootorsõidukite ja nende varuosade müük, seda nii jae- kui hulgimüügis.
Hulgimüük on võrreldes jaemüügiga kasvanud terve aasta jooksul suhteliselt tagasihoidlikult. Kaupade liikumise tsükli lühendamiseks on mitmed rahvusvahelised tootjad likvideerinud hulgilüli Eestis. Samuti on mitmed hulgifirmad kaotanud filiaalid kui iseseisvad ettevõtted ning ettevõtetevaheline raamatupidamislik käive on asendunud kaupade sisemise liikumisega.
Positiivne on majutus- ja toitlustusteenuste müügi kasv, seda vaatamata väliskülastajate kui peamiste klientide arvu vähenemisele. Väliskülastajate arv on vähenenud ühepäevakülastajate arvel, ööbimisega külastajate arv on aga suurenenud ja reiside kestus pikenenud. See on aidanud ka majutus- ja toitlustusettevõtete tulusid suurendada.
Kokkuvõtvalt võib eelmise aasta IV kvartalit ja kogu aastat pidada kaubandusele soodsaks. Lisaks müügikäibele kasvas töötajate arv ning investeeringute maht. Ka tulevase ärikonjunktuuri suhtes on ettevõtted positiivselt meelestatud. Toidukaupluste puhul on nägemus pessimistlikum, mille põhjuseks võib olla uute kaupluste avamisega kaasnev tihenev konkurents.