Alvar Ild
SRV Kinnisvara AS
Kogu tulevase Viru keskuse idee on selles, et olemasolevad kaubanduspinnad ? kaubamaja, Viru hotellis asuvad poed ? liidetakse uutega, nii et tekib suur kompleksne keskus.
Kaubavalik tuleb kindlasti parem kui standardsetes marketites ning tegemist ongi rohkem kaubamaja-tüüpi kui marketitüüpi keskusega. Juba praegu on kaupmeeste huvi rendipindade vastu suurem, kui suudame pakkuda.
Kindlasti on Viru keskuse trump teiste kaubanduskeskuste ees ka asjaolu, et Viru pole mitte ainult kaubanduskeskus, vaid ka vabaajakeskus.
Eero Olander
Uus Maa hindamisgrupi juht
Hetkel kuum
Investorite seas on FedEx ja Foxconn
2004. aastal valmiv Viru keskus mõjutab oma 25 000 m² suuruse müügi- ja teeninduspinnaga kesklinna väljakujunenud kaubandusturgu suhteliselt vähe. Samas tugevdab uue keskuse turuletulek nn ärilise city üldist positsiooni konkurentsis äärelinnadesse kerkivate super- ja hüpermarketite vastu. Seega peaks uue konkurendi tulek südalinna praegustele kauplejatele hoopis heameelt valmistama.
Viru keskuse võtmeküsimuseks saab kinnisvaraarendajate oskus luua uudne kontseptsioon klientide ligimeelitamiseks. Peamiseks raskuseks saab maa-alusel korrusel paikneva bussiterminali koos selle juurde kuuluva keskmisest vähem maksejõulise rahvahulga ning ülemistel korrustel paiknevate kaubandus- ja teenindusasutuste üheaegne edukas toimimine. Uue keskuse põhirõhk ei tohiks kanduda bussiterminalile koos kiirsöögikoha ja ootavate rahvamassidega, vaid keskus peaks kujunema kõigile linnaelanikele meelepäraseks teenindus- ja ostukeskuseks. See nõuab eriti head äriideed ning väga tugevat eeltööd.
Viru keskusest pole mõtet kujundada veel ühte tüüpilist ja isikupäratut keskust, kus domineerivad kõigile niigi teada-tuntud jaemüüjad.