• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 27.09.02, 09:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Liikluskindlustus läheb kallimaks kuni 40%

Suure tõenäosusega muudetakse liikluskindlustuse ja rohelise kaardi ühendamine kohustuslikuks alles Eesti liitumisel Euroopa Liiduga (EL).
Liikluskindlustuse seaduse muudatuse vastuvõtmisel Riigikogus tõuseb ühendatud kohustusliku liikluskindlustuse tariif eri hinnangutel 15?40 protsenti, kirjutas Eesti Päevaleht.
?Minu hinnang oleks 15? 20 protsenti,? ütles liikluskindlustuse fondi juhatuse liige Enno Lelumees. ?Tõus on vältimatu sellest hetkest, kui liitume Euroopa Liiduga, kuna liikmesriikides müüdavad kindlustuspoliisid peavad olema ühesugused ja ühendama nii kohustusliku liikluskindlustuse kui ka rohelise kaardi.?
Salva Kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt hindas hinnatõusu pigem kõrgemaks kui madalamaks: ?Minimaalselt saab see olla 20 protsenti. Praegu kogutakse liikluskindlustustest Eestis 420 miljonit ja rohelise kaardi müügist 85 miljonit krooni. Kui need liita, siis on tõus 20 protsenti.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kivirüüdi hinnangul lisanduvad veel kõrvaltegurid. Näiteks paljud Läti piiri ääres elavad autoomanikud ei osta praegu rohelist kaarti selle kõrge hinna tõttu ja eelistavad Lätti minna ilma autota.
Rohelise kaardi ja kohustusliku kindlustuse liitmise korral sagenevad kindlasti eestlaste autoreisid välismaale, mis toob kaasa ka avariide ja väljamaksete kasvu. Seetõttu on oodata ühtse poliisi kallinemist Kivirüüdi hinnangul kuni 40 protsenti.
Lelumees kinnitas, et liikluskindlustuse fond ei ole veel alustanud uute tariifide väljatöötamist, oodates Riigikogu otsust, mis peaks seadusemuudatuses ühtlasi sätestama selle, millal peab Eesti alustama uue poliisi müüki. ?Pärast seaduseparanduse heakskiitmist Riigikogus on meil alus uute normide väljatöötamiseks,? ütles Lelumees.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele