Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nissani menumudel Almera sai noorenduskuurist kaasa uued mootorid
Kui pildilt vaadata uut Almerat, siis esimese hooga ei saagi aru, mis täpselt vanaga võrreldes muutunud on. Autoga n-ö silmast silma seistes on uuendused aga päris hästi nähtavad. Uued esi- ja tagatuled, uue kujuga iluvõre ja pamprid, ning mis peamine, täiesti uus salong. Viimane meenutab paljuski klass kogukamat Prime-rat. Mitte küll niivõrd disaini, kui eeskätt kasutatavate seadmete poolest. Näiteks pärinevad Primeralt armatuurlaua ?kellad?, N-Formi-nimeline raadiopaneel koos ekraaniga, kuhu kuvatakse nii kliimaseadme, audiosüsteemi kui ka pardaaarvuti näidud. Tabloo on tõstetud keskkonsooli ülaossa, andes üsna hea ülevaate toimuvast. Väga palju erinevaid funktsioone sisaldav juhtpaneel on esimese hooga küll üsna raskesti hoomatav, kui aga süsteemile pihta saada, on selle käsitsemine üsnagi mõistusepärane. Kel on varem uue Primeraga pistmist olnud, see mõistagi tunneb end juba üsna koduselt. Lisaks välisele uuendusele on pisut muutunud ka Almera kapotialune. 1,5-liitrisele bensiinimootorile on lisandunud 8 hobujõudu ja 8 njuutonmeetrit, 1,8-liitrine bensiinimootor on saanud juurde 2 hobujõudu ja 5 njuutonmeetrit pöördemomenti.
Senise 2,2-liitrisele ja 110hobujõulisele turbodiislile on lisandunud mudelivalikusse sama töömahuga 136hobujõuline diiselmootor, samuti uus 1,5-liitrine ja 82hobujõuline diiselmootor, mille keskmiseks kütusekuluks on vaid 4,9 liitrit 100 kilomeetri kohta, maanteel suudab see mootor hakkama saada aga vaid 4 liitriga 100 km kohta. Proovisõiduks olnud 1,8-liitrise bensiinimootoriga Almera keskmiseks kütusekuluks on tehnilistes andmetes antud 7,5 liitrit ja peaaegu sama palju ka pardaarvuti näitas. Täpsemalt 7,8 liitrit.
Peamiselt kulges proovisõit küll mööda maanteed, kus kütusekulu peaks andmete järgi olema vaid 5,9 liitrit 100 kmle, kuid arvestades tõsiasja, et auto oli sõitnud vaid paar tuhat kilomeetrit ja sissesõit alles tegemata ning et tegemist ei olnud mitte ökonoomsussõidu, vaid testisõiduga sõna otseses mõttes, siis on selline tulemus ka igati ootuspärane. Igatahes on uus Almera tõepoolest uus. Ehkki konkreetseid seadmeid proovisõidul kasutada ei õnnestunud, tundub, et uus Almera on oma eelkäijast pisut vaiksem. Ehkki arvestades, et tegemist ei ole just verivärske mudeliga tervikuna, on mootorimüra siiski tuntav, näiteks uus Renault Megane II, millega samale põhjale tuleb ka lähiaastatel täiesti uus Almera, on igatahes tuntavalt tasasem. Muudetud on auto vedrustust, mis isegi 16tolliste rehvidega sõites on piisavalt pehme, kuid samas tagab stabiilsuse ka kiiremal sõidul.
Prooviauto mootor on vaatamata vähesele sissesõidule igati teovõimeline ja kiirendus paigalt 100 km tunnikiiruseni jääb isegi alla tehnilistes andmetes lubatule (10,5 sekundit). Vanal mootoril oli sama näitaja 11,1 sekundit, ehk siis väike edasiminek on toimunud. Eriti sümpaatne on selle mootori 163njuutonmeetrine pöördemoment, mis võimaldab sõita mistahes käiguga mistahes kiirusel.
Linnasõidul tunneb end selle auto roolis olles, justkui oleks tegemist automaatkäigukastiga: paned neljanda sisse ja siis sõidadki sellega ilma käiku vahetamata.
Pisut häirib Almera juures see, et rooli ei saa sisse-välja liigutada. Kui iste jalgade järgi paika seada, jääb rool pisut kaugeks, kui käte järgi, jääb jalg tihedalt vastu keskkonsooli hõõruma ja pikemalt sõidul muutub see üsna valusaks. Tegemist on ehtjaapanliku probleemiga, mis sõltuvalt kehalistest eripäradest ei pruugi mitte kõigile probleem olla.
Uus Almera on saadaval neljas erinevas varustusastmes.