Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissani menumudel Almera sai noorenduskuurist kaasa uued mootorid

    Kui pildilt vaadata uut Almerat, siis esimese hooga ei saagi aru, mis täpselt vanaga võrreldes muutunud on. Autoga n-ö silmast silma seistes on uuendused aga päris hästi nähtavad. Uued esi- ja tagatuled, uue kujuga iluvõre ja pamprid, ning mis peamine, täiesti uus salong. Viimane meenutab paljuski klass kogukamat Prime-rat. Mitte küll niivõrd disaini, kui eeskätt kasutatavate seadmete poolest. Näiteks pärinevad Primeralt armatuurlaua ?kellad?, N-Formi-nimeline raadiopaneel koos ekraaniga, kuhu kuvatakse nii kliimaseadme, audiosüsteemi kui ka pardaaarvuti näidud. Tabloo on tõstetud keskkonsooli ülaossa, andes üsna hea ülevaate toimuvast. Väga palju erinevaid funktsioone sisaldav juhtpaneel on esimese hooga küll üsna raskesti hoomatav, kui aga süsteemile pihta saada, on selle käsitsemine üsnagi mõistusepärane. Kel on varem uue Primeraga pistmist olnud, see mõistagi tunneb end juba üsna koduselt. Lisaks välisele uuendusele on pisut muutunud ka Almera kapotialune. 1,5-liitrisele bensiinimootorile on lisandunud 8 hobujõudu ja 8 njuutonmeetrit, 1,8-liitrine bensiinimootor on saanud juurde 2 hobujõudu ja 5 njuutonmeetrit pöördemomenti.
    Senise 2,2-liitrisele ja 110hobujõulisele turbodiislile on lisandunud mudelivalikusse sama töömahuga 136hobujõuline diiselmootor, samuti uus 1,5-liitrine ja 82hobujõuline diiselmootor, mille keskmiseks kütusekuluks on vaid 4,9 liitrit 100 kilomeetri kohta, maanteel suudab see mootor hakkama saada aga vaid 4 liitriga 100 km kohta. Proovisõiduks olnud 1,8-liitrise bensiinimootoriga Almera keskmiseks kütusekuluks on tehnilistes andmetes antud 7,5 liitrit ja peaaegu sama palju ka pardaarvuti näitas. Täpsemalt 7,8 liitrit.
    Peamiselt kulges proovisõit küll mööda maanteed, kus kütusekulu peaks andmete järgi olema vaid 5,9 liitrit 100 km­le, kuid arvestades tõsiasja, et auto oli sõitnud vaid paar tuhat kilomeetrit ja sissesõit alles tegemata ning et tegemist ei olnud mitte ökonoomsussõidu, vaid testisõiduga sõna otseses mõttes, siis on selline tulemus ka igati ootuspärane. Igatahes on uus Almera tõepoolest uus. Ehkki konkreetseid seadmeid proovisõidul kasutada ei õnnestunud, tundub, et uus Almera on oma eelkäijast pisut vaiksem. Ehkki arvestades, et tegemist ei ole just verivärske mudeliga tervikuna, on mootorimüra siiski tuntav, näiteks uus Renault Megane II, millega samale põhjale tuleb ka lähiaastatel täiesti uus Almera, on igatahes tuntavalt tasasem. Muudetud on auto vedrustust, mis isegi 16tolliste rehvidega sõites on piisavalt pehme, kuid samas tagab stabiilsuse ka kiiremal sõidul.
    Prooviauto mootor on vaatamata vähesele sissesõidule igati teovõimeline ja kiirendus paigalt 100 km tunnikiiruseni jääb isegi alla tehnilistes andmetes lubatule (10,5 sekundit). Vanal mootoril oli sama näitaja 11,1 sekundit, ehk siis väike edasiminek on toimunud. Eriti sümpaatne on selle mootori 163njuutonmeetrine pöördemoment, mis võimaldab sõita mistahes käiguga mistahes kiirusel.
    Linnasõidul tunneb end selle auto roolis olles, justkui oleks tegemist automaatkäigukastiga: paned neljanda sisse ja siis sõidadki sellega ilma käiku vahetamata.
    Pisut häirib Almera juures see, et rooli ei saa sisse-välja liigutada. Kui iste jalgade järgi paika seada, jääb rool pisut kaugeks, kui käte järgi, jääb jalg tihedalt vastu keskkonsooli hõõruma ja pikemalt sõidul muutub see üsna valusaks. Tegemist on ehtjaapanliku probleemiga, mis sõltuvalt kehalistest eripäradest ei pruugi mitte kõigile probleem olla.
    Uus Almera on saadaval neljas erinevas varustusastmes.
  • Hetkel kuum
Kaimar Karu: valitsusjuhi üleskutse alandada müügihindu on populism
Kestlike lahenduste otsimise ja koostöö asemel kord kodanikke, kord ettevõtteid süüdlasena sihtmärgiks seadev riigivalitsemine on käpardlik, kirjutab ettevõtja, endine väliskaubanduse ja IT-minister Kaimar Karu vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kestlike lahenduste otsimise ja koostöö asemel kord kodanikke, kord ettevõtteid süüdlasena sihtmärgiks seadev riigivalitsemine on käpardlik, kirjutab ettevõtja, endine väliskaubanduse ja IT-minister Kaimar Karu vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaimar Karu: valitsusjuhi üleskutse alandada müügihindu on populism
Kestlike lahenduste otsimise ja koostöö asemel kord kodanikke, kord ettevõtteid süüdlasena sihtmärgiks seadev riigivalitsemine on käpardlik, kirjutab ettevõtja, endine väliskaubanduse ja IT-minister Kaimar Karu vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kestlike lahenduste otsimise ja koostöö asemel kord kodanikke, kord ettevõtteid süüdlasena sihtmärgiks seadev riigivalitsemine on käpardlik, kirjutab ettevõtja, endine väliskaubanduse ja IT-minister Kaimar Karu vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
DelfinGroup plaanib maksta esimese kvartali eest dividendi
DelfinGroup teeb aktsionäridele ettepaneku maksta esimese kvartali eest üle 800 000 euro dividendi.
DelfinGroup teeb aktsionäridele ettepaneku maksta esimese kvartali eest üle 800 000 euro dividendi.
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: mõistagi tabas mind raev, kuid härrasmees häält ei tõsta Täiendatud kell 9.53
Kui härrasmees saab töötukassast kõik plaanid põõsasse paiskava vastuse, siis otsib ta delikaatselt üles augud seaduses ja pääseb ilma suurema tolmutamiseta teispoole kiviseina, kirjutab Äripäeva kolumnist Üllar "Myrakas" Priks.
Kui härrasmees saab töötukassast kõik plaanid põõsasse paiskava vastuse, siis otsib ta delikaatselt üles augud seaduses ja pääseb ilma suurema tolmutamiseta teispoole kiviseina, kirjutab Äripäeva kolumnist Üllar "Myrakas" Priks.
Raadiohitid: kui palju kinnisvaraturg veel kukub?
Kinnisvara on jätkuvalt kuum teema: Tõnu Toompark ja Lenno Uusküla rääkisid raadiohittides, kuidas turg käitub praegu ja lähitulevikus.
Kinnisvara on jätkuvalt kuum teema: Tõnu Toompark ja Lenno Uusküla rääkisid raadiohittides, kuidas turg käitub praegu ja lähitulevikus.
8 senti miinust mõnel üksikul päeval ei hirmuta küll ühtegi päikesepaneeliinvestorit "Kaabud" valetasid! Elekter polnud kallis rohepöörde tõttu
Investor Peep Abel tõi oma eramaja päikesepaneelide kogemustest esile, et päevasel ajal, mil elektri hind oli miinuses ja ta pidi oma päikeseenergiat võrku müües võrgutasu peale maksma, sai tema vaid kaheksa senti miinust ühe päeva jooksul. See summa ei tundu talle üldse nii õudne, et paneelidest loobuda.
Investor Peep Abel tõi oma eramaja päikesepaneelide kogemustest esile, et päevasel ajal, mil elektri hind oli miinuses ja ta pidi oma päikeseenergiat võrku müües võrgutasu peale maksma, sai tema vaid kaheksa senti miinust ühe päeva jooksul. See summa ei tundu talle üldse nii õudne, et paneelidest loobuda.
Fantoomliitujad vabastasid gigavati jagu võrguvõimsust
Võrguettevõtete andmetel on fantoomliitujad pärast elektrituruseaduse muudatuste jõustumist vabastanud juba üle 1000 megavati jagu võrguvõimsust.
Võrguettevõtete andmetel on fantoomliitujad pärast elektrituruseaduse muudatuste jõustumist vabastanud juba üle 1000 megavati jagu võrguvõimsust.
Tunnustatud treener Jekaterina Remets-Morozova: oleks viisakas, kui kõik oskaksid riigikeelt
Juuraharidusega Jekaterina Remets-Morozova on aastaid noppinud auhindu fitnessitreenerina. Seitse aastat tagasi eesti keele ära õppinuna on ta seisukohal, et riigikeele omandamine on viisakas ja seda peaksid tegema kõik.
Juuraharidusega Jekaterina Remets-Morozova on aastaid noppinud auhindu fitnessitreenerina. Seitse aastat tagasi eesti keele ära õppinuna on ta seisukohal, et riigikeele omandamine on viisakas ja seda peaksid tegema kõik.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.