• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 29.11.02, 08:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Virumaa Teataja: Romulad kohendavad end Euroopa järgi

Uue jäätmeseaduse eelnõuga luuakse alus mitme Euroopa Liidus kehtiva direktiivi ülevõtmiseks: nendesse kuuluvad romusõidukid ja jäätmepõletamine.
Juhendi üks peamisi põhimõtteid on see, et valmistaja peab vastutama toodete eest ka siis, kui need on juba muutunud jäätmeteks. Jäätmeseaduse eelnõusse on toodud probleemtoodete mõiste, mille alla kuuluvad romusõidukid, elektroonikaseadmed, vanad akud, patareid jm, kirjutab Virumaa Teataja.
Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna spetsialisti Urmas Maiveli ütlusel on vanade autode lammutamise ja hoidmisega probleeme küllaga, sest need sisaldavad mootori- ja piduriõli, transmissiooniõli, jahutusvedelikke jm.
Euroopa Liidu riikides on tõesti nii, et autode tulevane lammutamise ja edaspidine käitlemine sisaldub juba uue auto hinnas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See väldib olukorda, et romusõiduk ei jää reeglina kusagile metsa- või põlluserva vedelema.
Direktiiv seab autoromulatele tulevikus kindlasti senisest karmimad nõuded. Näiteks peab vanad autod ladustama veekindla kattega platsil. Sealt tulev nõrgvesi tuleb koguda ja puhastada.
?Selge on, et kusagil põlluveerel neid lammutada ja hoida tulevikus ei saa,? ütles Maivel.
Keerulisemaks võib lugu minna 2006. aastast, mil lammutatud sõidukitest ja kaubikutest peab materjalidena minema taaskasutamisse 85 protsenti.
Praegu käivad alles eeltööd, näiteks töötab üks Saksa firma Eestis kava kallal, mis peaks valmima tuleva aasta septembris. Selle võimalikul ülevõtmisel hakkavad selguma romusõidukite käitlemisel kehtestatavad täpsemad nõuded.
Kui Eesti autostumine jätkub senises tempos, siis lammutustöökojad mitte mingil juhul ei kao. Vastupidi, nende osa muutub veelgi tähtsamaks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele