Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naftaveoga kaasnevaid riske tuleb vähendada

    Äripäev toetab laupäevase Päevalehe juhtkirjas tehtud ettepanekut, et Eesti valitsus peab näitama initsiatiivi ja algatama diskussiooni, mille eesmärgiks on saavutada Läänemere riikide vaheline kokkulepe naftaveoga seotud riskide vähendamiseks.
    Selle kokkuleppe tulemusena võiks Läänemerel keelata ühekordse kerega tankerite liiklemine varem kui aastal 2015, mil nende kasutamine praeguse kava kohaselt keelustatakse.
    Võib väita, et targem on praegu üldse mitte midagi teha ja jätta Greenpeace?i protestiaktsioon tähelepanuta. Selle organisatsiooni eesmärk on tähelepanu võita ja kui riik hakkab nüüd nõudma naftatankerite liiklemise piiramist, siis võib see motiveerida Greenpeace?i korraldama uusi aktsioone. Näiteks võetakse järgmisena ette Narva elektrijaamad ning hakatakse nõudma nende sulgemist. See oleks vesi naaberriikide energiatootjate veskile.
    Teine vastuväide on see, et naftavedudele karmimate nõuete seadmine mõjutab negatiivselt Eesti majandust ning meie riigi heaolu, sest transiit on üks oluline majanduskasvu vedur. Transiidi osa Eesti sisemajanduse kogutoodangus on umbes 6 protsenti. Kaks kolmandikku transiidist tuleb omakorda naftasaaduste arvel.
    Naftavoogude kasv ning hiljuti Hispaania rannikul toimunud õnnetus tankeriga Prestige on muutnud päevakajaliseks naftaveoga kaasnevad keskkonnariskid. Seitsme aastaga on naftatransport Läänemerel kolm korda kasvanud, jõudes tänavu 80 miljoni tonnini. Samas kerkib Läänemere äärde uusi sadamaid. Soome ametivõimude hinnangul on liiklustihedust arvestades statistiliselt tõenäoline vähemalt kaks kokkupõrget aastas, neist üks tankeriga. Võib kindel olla, et teema muutub päevakajaliseks siis, kui tõesti mõni õnnetus juhtub. Siis on aga juba hilja. Seetõttu tuleks praegu otsida võimalusi katastroofiohu vähendamiseks, ehk saavutada olukord, kus hundid oleks söönud ja lambad terved.
    Kindlasti ei ole Eestil kasulik soleerida. Kui meie muudame oma suhtumist naftatankeritesse karmimaks ja naaberriigid seda ei tee, siis on sellest vähe abi. Vedajad hakkavad eelistama teiste riikide sadamaid ja õnnetuse korral kannataksime ikka.
    Suhtumine, et transiit on meile kasulik ja seetõttu ei ole vaja näidata üles aktiivsust keskkonnaohutuse tagamisel, on vale. Tegelikult on transiit meile kasulik kuni esimese katastroofini. Kui Läänemerel peaks juhtuma midagi sarnast nagu Hispaania ranniku lähedal, siis on taolisest katastroofist põhjustatud kahjud Eestile kindlasti suuremad kui transiidist teenitavad tulud.
    Reostuse tagajärgede likvideerimine on kulukas ja aeganõudev ning selle peavad maksma kinni tegelikult kõik maksumaksjad. Naftareostus mõjutab negatiivselt meie kalandussektorit, tõenäoliselt ka turismitööstust ning katastroofi piirkonnas olevat kinnisvaraturgu. Kindlasti hakkaksid Läänemere riikide valitsused pärast õnnetust aktiivselt rääkima naftaveo karmistamise vajadusest ning võib arvata, et siis karmistatakse ka naftaveole esitatavaid nõudeid. Rangemad nõuded on mõeldud õnnetuste vältimiseks. Seetõttu ei ole õige nende kehtestamisega oodata.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.