Johannes Neidorf, OÜ Johanna Kolimisteenused juhataja soovitab ettevõtetel, mille tegevus ei tohi seiskuda, planeerida kolimine perioodi, mil tootmine on väiksem. Näiteks teatud tegevusaladel jõulud või pikemad riigipühad, kus töö nagunii seisab. Kui aga pole võimalik kolimist planeerida riigipühadele, siis peaks suuremad masinad ja seadmed, millest sõltub toodang, kolima nii, et ei saaks kahjustada kogu tootmistsükkel. Kolimine toimub sel juhul mitmes järgus. Vajadusel on ka kolimisfirmad valmis töötama ööpäevaringselt.
?Kõige rohkem oli tegemist kvaliteetse arvutiside loomisega ja samuti klientide teavitamisega, et üks osakond asub uues kohas? arvab Veljo Reier põrandakatteid müüvast AS-ist Lincona Consult, mis möödunud aastal kolimise ette võttis.
Enamasti muutub kolimise juures probleemiks aeg, kuna ei osata täpselt arvestada, kui palju võiks kolimine aega võtta. Veljo Reieri väitel kestis kolimine kaudselt mitu kuud, kuigi protsess ise sai tehtud nädalavahetusega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vahel pole firmad selgeks teinud, kuhu uutes ruumides kolitav vara pannakse (alates mööblist ja lõpetades kastidesse pakitud väiksemate esemetega). See takistab oluliselt uues kohas töö alustamist, sest töötajad ei tea oma kohta uutes ruumides ning ka pakitud kastide sisu kuuluvust. Selle probleemi vältimiseks peaks töötajad oma lahtised esemed enne kolimise päeva ära pakendama ning märgistama. Aega aitab säästa ka see, kui töötajad võtaksid uude kohta kaasa ainult vajaliku inventari.
Veel võib probleemseks kujuneda kolitavate esemete asukoht ning kogus majas ? mida kõrgemal korrusel on esemed, seda raskem on leida transpordiks lahendust, eriti, kui majas pole kaubalifti. Transportimist võivad raskendada ka näiteks kitsad koridorid ja väikesed ukseavad.
Ka mööbli transportimine võib oodatust keerulisemaks osutuda, seda näiteks saepuruplaadist valmistatud või ka eridisaini järgi valmistatud mööbli puhul. Saepuruplaadist mööbel on üldjuhul mõeldud vaid ühekordseks kokkupanekuks-lahtivõtmiseks ja seda võib olla väga raske algsel kujul taas kokku panna. Keeruline on transportida veel kergesti purunevaid ning raskeid esemeid. Hinnalisemate esemete puhul pakutakse ka kolimiskindlustust.
Kolimise maksumus sõltub ennekõike sellest kui palju vara tuleb kui kõrgelt kui kõrgele kolida. Kui puuduvad kaubaliftid, siis on ka kolimise hind kõrgem. Veel sõltub teenuse hind juurdepääsust kolitavale varale ja transporditavate objektide raskusest. Otseselt on kolimisteenuse hind sõltuvuses kolimisele kulunud ajast.
Evelyn Tenno
AS Standardi marketingi- ja müügidirektori assistent
Artikkel jätkub pärast reklaami
Müügiosakonna kolimine Kopli tänavalt Pärnu maanteele toimus kahes etapis väikeste vahedega. Asi võeti ette väga põhjalikult - korraldati kolimise teemalised koosolekud, tehti täpsed plaanid, koordineeriti erinevate osakondade vahel.
Nädala jooksul peale seda kui ehitaja andis uued ruumid üle, toodi kohale uus mööbel. Asjade kolimine oli organiseeritud nii, et igaüks pakkis reede õhtuks oma asjad kastidesse ja kirjutas kastidele töökoha numbrid peale. Standardi klienditeenindus transportis kastid uues kohas õige töökoha kõrvale. Laupäeval ja pühapäeval pakkisime oma kraami lahti. Juba esmaspäeva hommikul tööle tulles jätkus igapäevane töö täie hooga, telefonid töötasid, arvutid ka.
Kuna uut kontorit luuakse ikka pikaks ajaks, siis tasub sellesse ka panustada. Hea töökeskkond on kahtlemata töötajatele tugevaks motivatsiooniks.
Autor: Selene-Rete Rebane