Hansapanga erakliendid tegid jaanuaris peaaegu iga kolmanda makse otsekorraldusega.
Panga teatel tõstis see otsekorralduste arvu kuus esmakordselt üle 0,5 miljoni.
Hansapanga arveldustoodete juhi Margit Petersoni sõnul edestab otsekorraldust vaid maksete tegemine hanza.netis - seal tehti jaanuaris 44% eraisikute maksetest. Hanza.netis ning otse- ja püsikorraldusega kokku tehakse juba ligi 79% kõigist eraklientide maksetest.
Petersoni sõnul on kõige rohkem otsekorralduselepinguid sõlmitud telefoni, elektri, kaabellevi ja kindlustuse ning ajalehtede-ajakirjade tellimuste eest tasumiseks. 'Eriti suurt aktiivsust otsekorralduse kasutamisel on viimasel ajal üles näidanud korteri- ja elamuühistud,' märkis Peterson. Ta lisas, et maksete laekumine otsekorraldusega sobib mistahes valdkonnas tegutsevale ettevõttele, kus on tegemist püsiteenuse osutamisega. Otsekorraldust kasutavate ettevõtete hulk ulatub praegu 490-ni.
Otsekorraldus on maksja, makse saaja ja panga vaheline kolmepoolne kokkulepe, millega maksja annab saajale korralduse saata temale esitatav arve panka. Pank debiteerib maksja kontot arvel märgitud summas ning kannab selle üle makse saajale. Makse tegemine otsekorraldusega on maksjale tasuta.
Otsekorralduslepingut saab sõlmida hanza.netis, telefonipangas, kõigis Hansapanga kontorites ning suuremate makse saajate teeninduspunktides.