Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ohtlike veoste kesklinnast kadumine võtab aega

    Kolinal läbi Tallinna südame loksuvad naftarongid on pikka aega pinnuks silmas nii keskkonnakaitsjatele kui linnaelanikele. Otsus aastast 1998 näeb ette keskkonnaekspertiisi tellimist, ohtlike vedude mahu kasvu peatamist ning naftaproduktide väljaveo lõpetamist aastaks 2003. Ometi otsustas Tallinna linnavolikogu keskkonnaohtlike veoste transiidi lõpetamise esialgset tähtaega edasi lükata kuni aastani 2007. Kindlasti ei ole Tallinna linn loobunud mõttest ohtlikud veosed kesklinnast välja saada. Sarnased protsessid toimuvad ka teistes Euroopa linnades. Näiteks Helsinki planeerib igasuguste linna läbivate kaubavedude lõpetamist aastaks 2006, mil valmib uus sadam Helsingist ida pool.
    Hoopis iseküsimus on, kuidas seda protsessi korraldada. Helsingis on diskussioon kaubavedude lõpetamise kohta käinud tänaseks juba üle kümne aasta. Vedude korraldamisega otseselt seotud ettevõtjad on olnud diskussioonis osalised kõige varasemast staadiumist peale. Niisamuti keskkonnaorganisatsioonid, ministeeriumid ja mõistagi linn. Riik osaleb uue sadama jaoks vajaliku infrastruktuuri väljaehitamises, finantseerides poole kommunikatsioonide maksumusest. Vedude ümbersuunamiste graafikud on koostatud koos ettevõtetega ja neile ammu teada.
    Tallinnas on protsess käinud hoopis teistmoodi. Asjade loomulik käik eeldanuks linna, riigi ja eraettevõtjate koostööd vedude järkjärgulisel vähendamisel Tallinna kesklinnas ning nende ümbersuunamiseks vajaliku infrastruktuuri arendamisel. Tegelik elu arenes suisa vastupidises suunas: kesklinna läbivate ohtlike veoste maht kasvas, vedajad investeerisid uutesse mahutitesse ja rajatistesse ning kõige krooniks sõlmis riigiettevõte Tallinna Sadam ohtlike veoste vedajatega 25aastased lepingud. Seega võiks öelda, et riik loopis linna keskkonnasäästlikele kavadele lausa kaikaid kodaraisse, kuigi mõlema avaliku sektori tasandi huvi peaks olema kodanike eest seismine. Mõistagi võiks Tallinn öelda, et kuidas küla koerale, nii koer külale ja panna ohtlikele veostele ühel päeval lihtsalt veto ? vaadaku vedajad ja Tallinna Sadam ise, kuidas hakkama saavad. Kuid siin on mitu aga. Kuid siin on mitu aga. Esiteks tähendab see umbes tuhatkonna inimese töötajäämist. Teiseks on Tallinn koos Paljassaare sadamaga saanud Tallinna Sadamalt kaasavaraks mitmed kohustused, s.h noodsamad lepingud. Võib juhtuda, et hüvitised firmade heas usus tehtud investeeringute eest tuleb kanda Tallinna maksumaksjal, olgugi et need lepped sõlmiti Tallinna tahte vastaselt.
    Tänini pole riigi ja linna plaanid selles küsimuses kooskõlastatud. Ilma selleta pole vedude lõpetamine kesklinnas aga mõeldav, kuna ülejäänud võimalused, kuidas must kuld Eesti sadamate kaudu Euroopasse jõuavad, sõltuvad enamasti riigist kui Tallinna Sadama omanikust ning kuni viimase ajani oli riigi käes n-ö jäme ots Eesti Raudtee omanikuna. Aastaks 2007 valmib küll Aruküla-Männiku-Saue raudtee, mis lahendab Paldiski-suunaliste veoste probleemi. Kopli sadama kaudu veetud naftale ja keemiatoodetele pole aga tänini uut ?helesinist toru? leitud.
    Ettevõtted, kelle arvamust kümne ja viie aasta eest volikogu otsuseid vastu võttes suure tõenäosusega isegi ära kuulama ei vaevutud, vastasid linnale samasuguse ignoreerimisega ? nad ehitasid oma äri üles nagu poleks vedude lõpetamist ettenägevat otsust olemaski. Neid soosis linna enda vähene järjekindlus oma ootuste rakendamisel ? uute naftamahutite rajamiseks anti ehituslubasid välja kulmu kergitamata.
    Et sama stsenaarium ei korduks, kutsus volikogu ühise laua taha firmad ja linnaametnikud. Kõik ettevõtted ei pidanud vajalikuks kohalegi ilmuda, koosviibimisel saavutatud kokkulepete täitmisega ei kiirustata. Firmad näikse eemalt takseerivat, kas linnavõimudel on seekord tõsi taga või läheb kõik nii nagu eelmistel kordadel. Olgu siinkohal öeldud, et seekord on asjaga tõsi taga ning mida konstruktiivsem ja aktiivsem koostööst osavõtt, seda valutum on üleminek.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.