Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikahariduse võimalused Eestis laienevad

    Logistika on Eestis aasta-aastalt järjest aktuaalsemaks valdkonnaks muutnud, mistõttu on ka logistikakoolituse võimalused ning tase paranenud. Sellele on koolitusfirma EMI-EWT direktori Tiit Tammemäe sõnul kaasa aidanud see, et koolitusprogrammides osalejate hulgas on keskmiselt umbes 15 olnud ettevõtete tippjuhte. Logistikahariduse arengut toetab ka mullu koostöös logistikafirmadega välja töötatud logistika kutsestandard.
    ?EMI-EWTs saab ainsana Eestis taotleda Rahvusvahelise Ekspedeerijate Assotsiatsiooni (FIATA) tunnistust, mis on rahvusvaheliselt tunnustatuim dokument ekspedeerijate hariduse kohta,? lisab Tammemägi. Kuu aega tagasi oli maailmas väljastatud 1999 FIATA diplomit, neist 83 Eestis.
    Paljud firmad on avastanud logistikatudengites väärt oskusteabe ning üha enam palgatakse õppureid nii praktikale kui põhikohaga tööle. Kiirkullerifirma TNT International Eesti ASi tegevjuhi Asko Talu sõnul on TNT-l tihedaim side on olnud Tallinna Tehnikakõrgkooliga, kust tulid kuus aastat tagasi kaks viimase kursuse üliõpilast firmasse praktikale, tegid lõputöö TNT baasil ja jäid firmasse tööle ning töötavad seni edukalt.
    ?Samas tuleb ettevõtetel praktikantide palkamisel kindlasti silmas pidada, et hariduse saamine ja kooli lõpetamine peab olema noorte puhul esmatähtis,? lisas Talu. ?Tema peamiseks ülesandeks on ikkagi kool edukalt lõpuni käia ning seda me ka ise jälgime. Töö ei tohi segada õppimist.?
    Tallinna Tehnikakõrgkooliga on mitu aastat koostööd teinud ka ACE Logistics, kes on töölepingu sõlminud kahe firmas praktikal käinud inimesega. Lisaks on firma töötajad osalenud diplomitööde kaitsmise komisjonide töös. ?Samuti oleme toetanud omalt poolt üliõpilaste poolt läbiviidavate traditsiooniliste logistikaseminaride korraldamist,? lisas ACE Logisticsi tegevjuht Andres Matkur. ?Otsese kasuna näeme koostööst võimalust saada endale ala spetsialiste praktikale ja tööle. Lisaks arendab selline koostöö valdkonda. Logistikahariduse tase on Eestis tänasel päeval täiesti ajakohane ja konkurentsivõimeline.?
    Tallinna Tehnikaülikooli veonduslogistika õppetooli juhataja Jüri Laving tunnistab, et side logistikaettevõtetega on olemas. ?Ülikool on saanud abi ettevõtetelt nt praktiliste ülesannete osas, lisaks pöörduvad firmad kooli poole, et endale spetsialisti saada ning paljud üliõpilased töötavad õppimise kõrvalt,? selgitab Laving.
    Lisaks on koolil side ka Eesti Logistikaühinguga, mille liikmed paljud üliõpilased on. Ka praktikakohtade leidmisel on logistikaühing vahendajaks olnud.
    Eriala: logistika
    Õppeaeg: nominaalne õppeaeg bakalaureuseõppes 4, magistri-õppes 2 ja doktoriõppes 4 aastat
    Sisu: bakalaureuse õppekava valdkonnaõppe osa annab teadmised tehnika, majanduse, informaatika, matemaatika ja võõrkeelte alal, mis loob hea aluse erialaainete omandamiseks. Üldhariva tausta annavad üldõppe ained. Alusõppes õpitakse matemaatilisi õppeaineid, füüsikat, keemiat, mikro- ja makroökonoomikat, informaatikat, õigusõpetust jt aineid, mis loovad edasistele õpingutele piisavalt sügavad ja mitmekesised üldteaduslikud, insenerlikud ja majandusalased teadmised. Suunaõppes, mis jaguneb põhi - ja eriõppeks, antakse erialale vajalikke teadmisi. Siin õpitakse selliseid aineid, nagu logistika alused, ärilogistika, transport, logistika infrastruktuur, finantsriskid logistikas, tollinduse alused, ettevõtte majandusõpetus, turundus, äriõigus jt. Valikuna on võimalik õppida liikluskorraldust ja -ohutust, infosüsteeme, mitmeid õigusalaseid aineid jm.
    Magistrantuuris jätkatakse süvendatud teadmiste omandamist logistikas vajaminevates ainetes. Õpitakse süsteemiteooriat ja süsteemide modelleerimist, majandus- ja juhtimisalaseid aineid ning saadakse süvendatud teadmisi korje ja pakkimise, transpordi hinnakujunduse, kauba- ja sõitjateveo alal, transpordivahenditest jm.
    Lektorid: peamiselt TTÜ õppejõud, mõnikord ka väljastpoolt lektorid.
    Märkused: 22.?23. aprillini viibis TTÜs rahvusvaheline akrediteerimiskomisjon logistika õppekavade akrediteerimiseks
    TTÜs alustati logistikute koolitust 2000. aastal, mil avati logistika bakalaureuseõpe. 2001. a avati ka magistri- ja doktoriõpe
    Praegu õpib 4aastase bakalaureusekava järgi TTÜs 98 üliõpilast ja magistriõppes 8 üliõpilast. Logistika doktorikava järgi õppijaid praegu ei ole.
    Lõpetaja potentsiaalne töökoht: lõpetajad on oodatud kõikide majandusharude ettevõtetes, kus on tegemist logistikaga. Nendeks ettevõteteks võivad olla nii transpordi-, laondus- kui ka suured tootmis-, kaubandus- või teenindusettevõtted. Tööülesanneteks on logistika korraldamine.
    Lisainfo: www.ttu.ee
    Eriala: transport ja logistika
    Õppeaeg: 4 aastat
    Õppetöö maht: min 160 AP
    Sisu: transpordi ja logistika inseneri õppekava annab optimaalse mahu tehnika- ja majandusainetest, mis on vajalik kogu tarneahela ehk hanke-, jaotus- ja tootmislogistika kui protsessi juhtimiseks. Õppekava on akrediteeritud 1998. a.
    Õpitakse esimesel kursusel kõrgemat matemaatikat, tehnilist mehaanikat, joonestamise aluseid, informaatikat, elektrotehnika aluseid, keeli jne.
    Vanematel kursustel õpitakse eriala-aineid: insenerimaterjale, autotehnikat, veondust, logistikat, transpordiökonoomikat, turundust, pangandust, väliskaubandust, ettevõtlust, õigusõpet, suhtlemispsühholoogiat, sotsioloogiat ja filosoofiat.
    Diplom: pärast diplomitöö edukat kaitsmist, saab transpordi ja logistika eriala lõpetaja rakendus-kõrgharidusõppe diplomi koos hinnetelehega. Diplom annab õiguse taotleda euroinseneri staatust.
    Õpingute jätkamine: õigus jätkata õpinguid magistriõppes.
    Tööjõuturg: pärast lõpetamist võib logistikainsener töötada veondusega ja ekspedeerimisega tegelevas ettevõttes spetsialistina või ka juhina, terminali ülemana või suurfirma varustus- ja turustusala juhina.
    Lisainfo: www.tktk.ee
    2003 II poolaastal toimuvad kursused algavad septembris ja viiakse läbi koostöös Ekspordiagentuuriga.
    Koolitus: Logistika põhikursus
    Kestus: 2 + 2 päeva
    Sihtrühm: logistika alal tegutsevad isikud ja töötajad, kes puutuvad tööalaselt kokku erinevate logistikaküsimustega.
    Sisu: Kursusel käsitletakse logistika tähtsamaid valdkondi. Kursuslased saavad üldpildi logistika poolt pakutavatest võimalustest ja sellest, kuidas arendada logistikat oma ettevõttes. Esimene osa ja esimese taseme kursus (Tase 1) ECL viietasandilisest koolitusprogrammist. Kursuse läbinud saavad üldpildi sellest, millega tegeleb logistika. Osalejad omandavad logistika-ala tähtsamad ja levinumad põhimõisted ja terminoloogia. Kursuse läbinud isikutel on võimalus sooritada edaspidi, pärast osalemist ühel II taseme kursustest, kontrolltest ja omandada Euroopa Logistikaassotsiatsiooni (ELA) juuniortaseme sertifikaat.
    Hind: 6600 krooni, sisaldab kursuse materjalid ja lõunasöögi.
    Koolitus: Vedude haldamine ja arendamine
    Kestus: 2 päeva
    Sisu: käsitletakse olulisemaid veonduse ja transpordilogistika valdkondi. Kursusel osalejad saavad teadmisi erinevatest veoviisidest, vedude korraldamisest, jaotusvedude organiseerimisest ja vedude omahinna arvutamisest. Käsitletakse nii rahvusvahelisi kui ka kohalikke vedusid.
    Sihtrühm: mõeldud töötajatele, kelle igapäevatöö on seotud vedude planeerimise, teostamise, korraldamise ja juhtimisega.
    Hind: 3200 krooni, sisaldab kursuse materjalid ja lõunasöögi.
    Koolitus: Teenuste ostmine ja logistiline outsourcing
    Kestus: 2 + 2 päeva
    Sisu: käsitletakse erinevate teenuste ostmise ja ostja ning teenuste tarnija koostöö üldisi ja ühiseid põhimõtteid. Põhjalikult töötatakse läbi teenuste ostmise protsessi etapid ja võimalused ning meetodid eri teenusepakkujate analüüsimiseks ja koostööpartneri valimiseks. Eraldi käsitletakse logistiliste teenuste ostmise eripära ja sellega seonduvaid küsimusi. Suurt tähelepanu pööratakse logistilise outsourcing?u küsimustele, käsitledes kriteeriume, mille alusel valitakse välja pikaajaline logistikapartner.
    Sihtrühm: kõigile, kes on seotud teenuste ostmise või müügiga. Hea ülevaate annab kursus nendele, kes kaaluvad teenuste ostmist või on otsustanud outsourcing?u kasuks, kuid kellel puuduvad vajalikud eelteadmised protsessi läbiviimiseks.
    Hind: 4200 krooni, sisaldab kursuse materjalid ja lõunasöögi.
    Soodustused: Eesti Logistikaühingu liikmetele.
    Koolitus: Incoterms 2000 ? väliskaubanduse alusnorm
    Aeg: 28. mai
    Sihtrühm: turundusjuhid, ekspordijuhid, ostujuhid, juristid, speditöörid, finantsistid, logistikud
    Sisu: Omandatakse kaasaegse väliskaubanduse alusnormi kasutusloogika, õpitakse tarneklauslite praktilisi kasutusvõtteid
    Lektor: Tiit Tammemägi
    Hind: 2500 krooni
    Osavõtutasu katab: jaotusmaterjali, raamatu ?Tarneklauslid Incoterms 2000? ning lõunasöögi
    Koolitus: Incoterms 2000 ? profikursus
    Aeg: 30. september
    Sisu: ?Incoterms 2000? muudatused
    Lektor: Tiit Tammemägi
    Hind: 2200 krooni, katab jaotusmaterjali koos raamatuga ?Incoterms 2000? ja lõunasöögi
    Koolitus: Rahvusvahelise ekspedeerija FIATA diplomi kursuse I ja II osa
    Aeg: I osa 10. september 2003 ? jaanuar 2004, II osa oktoober 2003 ? veebruar 2004.
    Sihtrühm: rahvusvaheliste vedude korraldajad ? ekspedeerijad, eksportöörid - importöörid, logistikud.
    Sisu: Väliskaubandustehingud ja speditsioon, ekspedeerija roll väliskaubanduses, lepingute sõlmimise põhimõtted ja õigusallikad, välisarveldused. Tarneklauslid, kauba- ja veodokumendid, hinnakujundus, logistika, toll, Euroopa Liit, erinevad transpordiliigid, dokumendid, ISO 9001.
    Lektorid: valdavalt praktikud Eesti suurimatest ettevõtetest, lisaks õppejõud ülikoolidest.
    Hind: I osa maksumus 17 000 krooni (katab ka jaotusmaterjalid ja söögid), II osa maksumus 17 000 (katab jaotusmaterjalid ja söögid)
    Soodustused: varajastele registreerijatele ja Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni liikmetele.
    Märkused: kursus on akrediteeritud Rahvusvahelises Ekspediteerimisassotsiatsioonide Föderatsioonis (FIATA), peakorter Zürichis, kust tulevad ka FIATA diplomid täisprogrammi läbinutele.
    Lisainfo: www.emiewt.ee
    Kursus: Lao juhtimine ja arendamine
    Kestus: 2 + 2 päeva
    Sisu: keskendutakse lao juhtimise arendamisele. Lao haldamist käsitletakse ühe osana ettevõtte äritegevusprotsessist. Põhjalikult käsitletakse töö efektiivset planeerimist laos, toimingute omahinna arvutamist ja toimingute mõõtmist. Kursust läbib kõiki teemasid kattev harjutustöö.
    Sihtrühm: eelkõige laojuhatajatele ja logistikutele, kes vastutavad ka töö korraldamise eest laos.
    Kursuse hind: 6600 krooni, sisaldab kursuse materjalid ja lõunasöögi.
    Lisainfot kursuste kohta ja ajakava leiab www.ecl.fi
    Koolitus: Logistika
    Sihtrühm: logistikajuhid, ostujuhid, transpordikoordinaatorid, laojuhid, kaubandus- ja tööstusettevõtete juhid ning ekspedeerimisfirmade spetsialistid.
    Aeg: õpe algab kaks korda aastas, sügishooajal 1. oktoobril (või sellele järgneval tööpäeval), kevadhooajal 1. märtsil (või sellele järgneval tööpäeval)
    Kestus: 12 kuud
    Õppijate valik: vähemalt keskharidus, vanust vähemalt 20 aastat ja aastane töökogemust ärialal, soovitavalt logistilises valdkonnas.
    Sisu: logistika ja hanketegevus, ostmine ja ostutegevuse planeerimine, rahvusvaheline ostmine ja pangatehingud, kaubandusliku ja tööstusliku ostutegevuse eripärad, transport, ladustamine, lao sisustus ja tehnika, ekspedeerimine ja toll.
    Vorm: lähi- ja kaugõpe
    Hind: 21 800 krooni
    Soodustused: kogusumma tasumisel
    Lisainfo: www.mi.ee
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Konkurentsiamet läks Eesti Energia kohtuasjaga järgmisele ringile
Konkurentsiameti ja Eesti Energia vaidlus järelevalvetasu suuruse üle jõudis ringkonnakohtusse, sest amet ei jäänud esimeses astmes saadud kaotusega rahule.
Konkurentsiameti ja Eesti Energia vaidlus järelevalvetasu suuruse üle jõudis ringkonnakohtusse, sest amet ei jäänud esimeses astmes saadud kaotusega rahule.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.