Anonüümmenetlust, st kojamehe vahele jäetud trahvikviitungit enam ei tunnistata, seetõttu on auto teisaldamine sageli ainus võimalus hoolimatut juhti korrale kutsuda. Kuid tuleb ette olukordi, kus kardetud treilerimeestel tuleb alla vanduda.
Neliveolise autoga on nipp üsna lihtne, eriti neile, kes autokoolis külgboksi-harjutuse hästi selgeks saanud. Teisaldajate elu raskeks tegemiseks pargib kokkuhoidlik juht auto ratastega vastu äärekivi (ettevaatust ilukilpidega!).
?Kui mõlemad sillad on blokeeritud ja auto vastu äärekivi pargitud, on tõesti raske vedada,? tunnistas suliparkijatega kokku puutunud inimene.
Neliveolisel autol, millel käik on sisse jäetud, ongi kõik neli ratast blokeeritud, mistõttu peavad autoteisaldajad neile ühe rattapaari alla n-ö teisalduskäru tõstma. Kui auto on pargitud oskuslikult, jääb treilerimeestel vaid käsi laiutada ? käru sinna alla juba ei aja.
Kui teisaldajatel rohkem kannatust on, saab auto alla ajada ka väikesed lisarattad, millega auto teeservast eemale puksida saab. ?Kui see protsess võtab liiga kaua aega ja hakkab liiklust takistama, jätame mõnikord auto võtmata ka,? tunnistab anonüümsust palunud nooremkontrolör.
Tiheda liiklusega kohas üle paari minuti rikkuja äravedamiseks ei kulutata: ?Üldiselt kulub auto teisaldamiseks koos piltide tegemisega nii minut-paar.? Sajast autost paar kavalamat jääb kontrolöri kinnitusel niimoodi parklasse vedamata.
Parkimise korraldajatele valmistavad siiski rohkem peavalu nn siniste numbritega autod. Diplomaatilise numbriga autod on puutumatud ja nende juhid sellevõrra ka jultunumad.
?Kaubamaja juures Laikmaa tänaval on teisaldamise märk üleval, aga igal õhtul seisab seal mõni siniste numbritega masin,? kinnitas kontrolör. ?Need on väga suured rikkujad, pargivad ikka kuhu tahavad.?
Samas ei maksa loota autojuhtide seas levivale uskumusele, nagu piisaks käsipidurist ja käigu sissejätmisest ? esiteks saab paljudel automarkidel üht otsa üles kergitades kergesti ligi käiguhoovastikule, nii et käigu väljavõtmine pole probleem, ning kui see ei peakski õnnestuma, tõstetakse autorattad samamoodi kärule.
?Oleme omajagu Porschesid ära vedanud, automarkide järgi küll vahet tegema ei hakka,? kinnitas liiklusteenistuse ametnik. ?Hummerit tõesti ei saa võtta. See on liiga raske, jõud ei käi üle.?
Probleeme valmistavad ka väga madalad autod (näiteks õhtuti Niguliste ja Harju tänava nurgal seisev madalate spoileritega Audi) ? neid on raske ilma autot kahjustamata ?komandeeringusse? viia.
Kuid kõigest raske, mitte võimatu, kinnitab sama kontrolör. ?Kui see meie jaoks põhimõtte küsimus oleks, siis võtaks ära ka.?
Ka anonüümsed parkimistrahvid pole siiski liikluse parandamisel lahendus, usuvad asjatundjad. ?Muidugi oleks mõnikord vaja võimalust rikkujale nn anonüümset trahvi teha, aga see ei tee vales kohas seisvat autot ohutumaks. Auto viime me ära ikka siis, kui ta on ohtlik või pargitud teisaldusalale. Trahvi eesmärk on see, et karistus teeks inimesele midagi selgeks.?
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini