Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kogenud liiklushuligaan jätab parkimiskontrolöri pika ninaga

    Anonüümmenetlust, st kojamehe vahele jäetud trahvikviitungit enam ei tunnistata, seetõttu on auto teisaldamine sageli ainus võimalus hoolimatut juhti korrale kutsuda. Kuid tuleb ette olukordi, kus kardetud treilerimeestel tuleb alla vanduda.
    Neliveolise autoga on nipp üsna lihtne, eriti neile, kes autokoolis külgboksi-harjutuse hästi selgeks saanud. Teisaldajate elu raskeks tegemiseks pargib kokkuhoidlik juht auto ratastega vastu äärekivi (ettevaatust ilukilpidega!).
    ?Kui mõlemad sillad on blokeeritud ja auto vastu äärekivi pargitud, on tõesti raske vedada,? tunnistas suliparkijatega kokku puutunud inimene.
    Neliveolisel autol, millel käik on sisse jäetud, ongi kõik neli ratast blokeeritud, mistõttu peavad autoteisaldajad neile ühe rattapaari alla n-ö teisalduskäru tõstma. Kui auto on pargitud oskuslikult, jääb treilerimeestel vaid käsi laiutada ? käru sinna alla juba ei aja.
    Kui teisaldajatel rohkem kannatust on, saab auto alla ajada ka väikesed lisarattad, millega auto teeservast eemale puksida saab. ?Kui see protsess võtab liiga kaua aega ja hakkab liiklust takistama, jätame mõnikord auto võtmata ka,? tunnistab anonüümsust palunud nooremkontrolör.
    Tiheda liiklusega kohas üle paari minuti rikkuja äravedamiseks ei kulutata: ?Üldiselt kulub auto teisaldamiseks koos piltide tegemisega nii minut-paar.? Sajast autost paar kavalamat jääb kontrolöri kinnitusel niimoodi parklasse vedamata.
    Parkimise korraldajatele valmistavad siiski rohkem peavalu nn siniste numbritega autod. Diplomaatilise numbriga autod on puutumatud ja nende juhid sellevõrra ka jultunumad.
    ?Kaubamaja juures Laikmaa tänaval on teisaldamise märk üleval, aga igal õhtul seisab seal mõni siniste numbritega masin,? kinnitas kontrolör. ?Need on väga suured rikkujad, pargivad ikka kuhu tahavad.?
    Samas ei maksa loota autojuhtide seas levivale uskumusele, nagu piisaks käsipidurist ja käigu sissejätmisest ? esiteks saab paljudel automarkidel üht otsa üles kergitades kergesti ligi käiguhoovastikule, nii et käigu väljavõtmine pole probleem, ning kui see ei peakski õnnestuma, tõstetakse autorattad samamoodi kärule.
    ?Oleme omajagu Porschesid ära vedanud, automarkide järgi küll vahet tegema ei hakka,? kinnitas liiklusteenistuse ametnik. ?Hummerit tõesti ei saa võtta. See on liiga raske, jõud ei käi üle.?
    Probleeme valmistavad ka väga madalad autod (näiteks õhtuti Niguliste ja Harju tänava nurgal seisev madalate spoileritega Audi) ? neid on raske ilma autot kahjustamata ?komandeeringusse? viia.
    Kuid kõigest raske, mitte võimatu, kinnitab sama kontrolör. ?Kui see meie jaoks põhimõtte küsimus oleks, siis võtaks ära ka.?
    Ka anonüümsed parkimistrahvid pole siiski liikluse parandamisel lahendus, usuvad asjatundjad. ?Muidugi oleks mõnikord vaja võimalust rikkujale nn anonüümset trahvi teha, aga see ei tee vales kohas seisvat autot ohutumaks. Auto viime me ära ikka siis, kui ta on ohtlik või pargitud teisaldusalale. Trahvi eesmärk on see, et karistus teeks inimesele midagi selgeks.?
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.