Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tosin küsimust ja vastust firma kodulehe uuendamise kohta

    Paljudel ettevõtetel on koduleht olemas ja arutatakse selle uuendamist. Kui lehte pole, siis on teil vähem kogemusi ja suurem oht teha vigu. Kuidas planeerida aega kodulehe uuendamisel või tegemisel ja mis on need küsimused, mis peavad saama vastatud enne lehe tegemist? Toon punkt punkti haaval välja vastused olulisematele probleemidele.
    Kes on tellijapoolne vastutav inimene, kes on veebilehe uuendusprojekti juhiks? Oluline on teada, et tal peab olema aega asjaga tegeleda ja ta peab olema ITs pädev. Kui sellel inimesel aega ei ole ja tema ülesanded kuhjuvad, on tegemist potentsiaalse ebaõnnestumisega ja kasvava närvipingega kõikide osapoolte juures. Ohuks on ka projekti kestvuse pikenemine määramata ajaks.
    Mis on veebi uuendamise või loomise eesmärgid? Kirjutage need selgelt lahti. Eesmärkideta hakkab protsess venima. See on tellija kodutöö ja selle protsessi juures võib julgelt küsida abi oma IT-partneri käest. Nemad on siiski pädevamad eesmärke seadma.
    Otsustama peab, kas projektijuht on pädev võtma vastu kõiki otsuseid või peab olema protsessi kaasatud ka suurem meeskond. Iga täiendava kõrvalise inimese protsessi toomine ja temalt adekvaatse arvamuse saamine pikendab terve protsessi ajalist kestust. Lühidalt öeldes ? mida vähem otsustajaid, seda kiirem ja valutum protsess.
    Kes on pädev otsustama lehe sisu struktuuride ja vajalike funktsioonide osas? Projekti surmaks võib nimetada seda, kui projekti kestel tulevad uued ideed ja neid hakatakse kaootiliselt vahele pikkima. Rõhutan, et innovatiivsus on küll tore, kuid kas kõik nn lisavidinad ja viled on ikka põhjendatud ja aitavad täita lehe eesmärke? Seega tuleb küsida, mis on see, mida tegelikult on vaja.
    Kes on pädev otsustama lehe visuaalse väljanägemise üle? Maitseid on ju teatavasti täpselt nii palju kui on inimesi. Ja disainimaailmas tunnustust saav visuaalne lahend ei pruugi meeldida konservatiivile ja ITst kaugel olevale inimesele. Küsige endalt, kes teist on võimeline adekvaatselt hindama lehe visuaalset kujundust, nii et see tooks kaasa positiivse tulemi lehe vaatajaskonnale. Kitsarinnaline ja konservatiivne lähenemine ei ole alati kõige parema tulemuse saavutamise eeldused.
    Kui palju kulub aega disaini väljatöötamiseks IT partneri juures? Mitme kavandi järel jõutakse parima lõpptulemuseni? Siinkohal ei maksa arvata, et sada kavandit on oma kvaliteedilt paremad kui esimesed 1?5. Professionaalse veebidisaineri juures ei ole näitajaks kvantiteet. Esimesed kriitilised rehad käivad kavanditest nagunii üle juba IT partneri projektimeeskonnas ja teile esitatakse vaid parim või parimad kavandid. Võib arvata, et sealne kompetents on kõrgem kui firmal, mis teeb endale esimest-kolmandat kodulehte või infosüsteemi. Oluliseks abiks on siin tellijapoolne objektiivsus ja sõnastusoskus, kui kirjeldatakse veebidisaini eesmärke.
    Kui palju kulub aega sisuhaldusmootori konfigureerimisele? Sõltub IT-partneri kompetentsusest ja sisuhaldusmootori funktsionaalsusest. Selle kitsaskohad tuleks läbi käia juba sisuhaldusmootori demonstreerimisel ja pakkumine peaks sisaldama ajakulu selle kohta. Samuti võiks kulutada natukene aega erinevate lahendustega tutvumiseks. Määravaks saab süsteemi loogika. Ja need loogikad on erinevad. Näiteks on Mikare.net lahendus orienteeritud lihtsusele ja mõni teine lahendus on orienteerinud võimalustele. Sõltuvalt eesmärkidest võiks lasta IT partneril demonstreerida näidisülesannete lahendamist nende sisuhaldusmootoril. Siit selgub see tõde, mida me siis endale õigeks peame muretseda ? kas keerukat funktsionaalsust või lihtsat ülevaadet ja hallatavust.
    Kontrollige ka seda, et sisuhaldusmootor areneb edasi ja tegemist ei ole eelmise põlvkonna lahendusega, mida enam ei täiendata ega arendata. Selle eest võidakse küsida arendustasu. Väheoluline pole ka sisuhaldusmootori erinevate keelte tugi. Igati tänapäevane oleks vähemalt eesti, inglise ja vene keele tugi.
    Kui palju kulub aega sisuhaldusmootori koolitusele ja kes seda teeb? Kas projekti üleandmise hulka kuulub ka tasuta koolitus? Samuti ütleb orienteeruv koolituse kestus oma sõna süsteemi keerukuse kohta. On ju selge, et üle 45 minuti kestev protsess hakkab väsitama. Meie kogemuse põhjal kulub lihtsa sisuhaldusmootori koolituseks orienteeruvalt pool tundi kuni poolteist tundi. See on sõltunud suuresti tellija IT haritusest. Liialt pikk koolitus viitab selgelt valele tellijapoolsele projektijuhile. Sellised projektid jäävadki tavaliselt vinduma. Kirjaliku juhendi olemasolu on oluline sel hetkel, mil koolitusel omistatud tarkus on mattunud muu tarkuse alla.
    Soovitan küsida IT partnerilt tema kvaliteedi kohta. ISO sertifikaat on auditeeritud riskimaandus mistahes ettevõttele. Eesti on väike ja kõik ei panusta reklaami nimel ISO saamisele. Oluline on sisemine projektihalduse distsipliin ja kindlad inimesed kindlatele ülesannetele. Koolipoiste kõike tegev kava ei ole just turvalisim valik.
    Kuidas veebitegemine välja näeb ja mis protsesse saab seal eristada (ilma juriidiliste küsimusteta)? Protsessidena toon välja disainikavandite teostuse ja nende kinnitamise, sisuhaldusmootori installeerimise ja vajalikud lisaprogrammeerimised, disaini sobitamise sisuhaldusmootorile, koolituse ja esmase sisu sisseviimise jälgimise ning jooksvatele küsimustele vastamise.
    Uurige ka telefonitoe võimalusi, et veebilehe käivitamisel saaks väiksemgi detail teile selgeks ja küsimused ammendava vastuse. Edasine telefonitugi on kokkuleppel tellijaga.
    Kui need esitatud punktid on leidnud vastuse, siis teate, palju veebi uuendus aega võtab. Enamasti on venitajaks tellija, sest temapoolne projektijuht on tihti liiga koormatud. Tegelikult kulub veebilehe tegemise juures suur osa IT- partneri projektijuhi aurust just tellija tagaajamisele. Reaalselt kulub töödele 2?5 päeva. Kokkuvõtvalt võiks arvestada veebilehe uuendamise ajakuluks 7?22 tööpäeva. Aeg sõltub suuresti tellija valmisolekust projektiga tegeleda. Üle selle aja veninud projekti juures on ilmselt ajaplaneerimise probleemid ja kaaluda tasuks meeskonna vahetamist. Keerukamaid projekte võiks ohjata vastava tarkvara kaudu. q
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Andre Nõmm: kapitalism ei lakka rohepöörde tõttu olemast
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Investori nädal: LHV uus nimiväärtus, USA tööhõive määr on taastumas
LHV Groupi aktsiate nimiväärtuse muutmise tõttu täna LHV aktsiatega kaubelda ei saa. USA börsil on täna kauplemispüha.
LHV Groupi aktsiate nimiväärtuse muutmise tõttu täna LHV aktsiatega kaubelda ei saa. USA börsil on täna kauplemispüha.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Äripäeva värskeid artikleid saab taas lugeda
Tehniliste viperuste tõttu ei saanud Äripäev täna veebilehel avaldada uusi artikleid – Äripäev palub lugejate ees vabandust. Nüüdseks on probleemid lahendatud, veebidesse on üles läinud kõik seni ootel olnud artiklid ning jätkame uute avaldamisega.
Tehniliste viperuste tõttu ei saanud Äripäev täna veebilehel avaldada uusi artikleid – Äripäev palub lugejate ees vabandust. Nüüdseks on probleemid lahendatud, veebidesse on üles läinud kõik seni ootel olnud artiklid ning jätkame uute avaldamisega.
Teedefirma prognoosib taristuehitusse raskusi
Teedefirma Trev-2 kasvatas aastaga käivet pea kümnendiku võrra, suurenes ka kasum.
Teedefirma Trev-2 kasvatas aastaga käivet pea kümnendiku võrra, suurenes ka kasum.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.