• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.10.03, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Autode liisimise rahva raha eest nuputas välja Reformierakond?

Kevadel ametiautodest ilma jäänud reformierakondlaste Siim Kallase, Märt Raski, Jürgen Ligi ja Rein Aidma automured lahendas Riigikogu juhatuse esimehe otsus.
Riigikogu eelmine juhatus võttis 4. märtsil, päev pärast valimisi, vastu otsuse, mis võimaldab saadikutele esinduskulude eest autoliisimist. Otsus avaldati ka Riigi Teatajas.
Saadikute kuluhüvitiste aruannetest selgub, et esimeste rahva kulul autoliisijate - Reformierakonna juhtfiguuride Siim Kallase, Märt Raski, Jürgen Ligi, Väino Linde ja Rein Aidma esimesed liisingumaksed tasus Riigikogu kantselei juba 1. mail.
Tundmatuks jääda sooviv poliitik väitis SL Õhtulehele, et autoliisimise tegi võimalikuks parteikaaslaste surve parlamendi tolleaegsele reformierakondlasest esimehele Toomas Savile. Varem ministritoolil ja ametiautos istunud meestel oli parlamendisaali taandudes hädasti vaja sõiduvahendeid ning Savi võimuses oli nende mure murda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Parlamendi aseesimeestel pole tahtmist 4. märtsi otsust meenutada. Riigikogu üks tolleaegne aseesimees, Peeter Kreitzberg ütleb, et tema niisugust otsust ei mäleta, ja teine aseesimees Tunne Kelam keeldub küsimustele vastamast.
Reformierakondlane Jürgen Ligi vormistas oma mahtuniversaali Volkswagen Sharan kasutusrendi esinduskulude arvele aprillis. «Ei usu, et just meie otsa lahti tegime. Noh, seda ei saa välistada, aga ma pole seda uurinud,» ütles Ligi.
«Kallas ja Rask olid varem valitsuses ja Aidma maavanem, mistõttu nende automure oli aprillis-mais kõige suurem. Uued riigikogu liikmed said instruktsiooni, kuidas oma autosõite ja muid kulusid katta. Kel oli liising varem tehtud, alustas ka arvete esitamisega varem. Kel veel polnud, see sai liisida,» ütles Ligi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele