• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 30.01.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford ? hüvasti, New Edge

Ford oli äkki muutunud disainisuuna rajajaks, New Edge?i mõjud avaldusid pea kõigi suuremate toojate autodel. Hakati rõhutama auto voolujoonelisust ning joone filosoofiat, mida põhjendati parema aerodünaamika ja eristuva karakteriga. Kuid New Edge?i idee seisnes siiski teravate joonte läbimõeldud paigutuses, et anda autole väheste joontega tema olemus.
Esimene seeriamudel oli ka kõige geniaalsem. Glaude Lobo disainipärl Ka oli New Edge?i parim näide, samuti hilisem Cougar. Kuid pärast Claude Lobo lahkumist tulid sellised mudelid nagu Focus, Fiesta ja Mondeo, millel polnud enam sidet Lobo loodud disainiga, mistõttu Ford kaotas oma disainiidentiteedi.
Kuid nüüd, mil New Edge on end ammendanud ning konkurendid sama sihikindlalt teravaid nurki vormivad, ei jäänud Fordil muud üle kui töötada välja uus disainisuund. Nii teavitaski Ford 2003. aasta Frankfurdi messil oma uuest 350hobujõulisest sportkupeest Visos. Selle disain küll eufooriat ei tekitanud, kuid Ford ei soovinudki luua kaht New Edge?i põlvkonda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Visos on küll säilitanud teatava New Edge?i imago, kuid on ideeliselt rohkem sportlik ja klassikalisem. Samuti on märgata mõjusid Marc Newsoni loodud O21C-lt, kui pidada silmas just lihtsust, loogilist vormi ja praktilist lahendust. See kõik on osake praegusest autotrendist ? luua autole tooteimago ja püsivam esteetiline väärtus. Sama üritavad ka Renault, Nissan, Citroen ja mõningad USA tootjadki.
Visoses ei ole kull midagi geniaalset, kuid auto mõjub äärmiselt stiilselt. Võib järeldada, et juba lähiajal turule jõudvad Fordi mudelid on selle disainisuuna järgijad.
Praegu esimese Fordi uuendusena turule jõudev Focus II on küll veel varasema n-ö peataoleku ajastu toode, kuid juba järgnevad mudelid peaks kandma endas Visose ideoloogiat. Focuse disainerid ei saanudki võtta valget lehte, kuna auto jagab tehnikat ja platvormi nii Mazda3 kui ka Volvo S40ga.
Autor: Björn Koop

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele