• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 20.02.04, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Autoroolis ületavad kiirust kõrge palgaga vallalised ärimehed

Keskmine Eesti teedel kihutav liiklushuligaan on kõrghariduseta ja vallaline väikeärimees, kelle sissetulek on 8000-25000 krooni kuus.
Uurimuse, mis näitab tüüpiliste kiiruseületajate kui riskirühma liikluskäitumise iseärasusi, nende sotsiaalset ja majanduslikku tausta, viisid maanteeameti tellimusel läbi Tartu Ülikooli sotsiaalteaduskonna teadlased professor Jaanus Harro ja Marika Paaver, kirjutab Postimees.
Maanteeameti liiklusohutuse osakonna peaspetsialisti Toomas Ernitsa sõnul lükkab 2002.-2003. aastal läbi viidud uuring eelkõige ümber üldlevinud stereotüübi, et suurimad kihutajad on nn rullnokad, kel istumise all päevinäinud BMW, kes on ülbed ega arvesta liikluses teistega.
Uuringu tarvis küsitlesid teadlased 315 Tallinna ja Tartu meesautojuhti, kes olid viimase aasta jooksul politseile vahele jäänud peamiselt kihutamisega, kuid ka teiste liikluseeskirja rikkumistega. Samuti osales uuringus 305 autojuhti, kes polnud aasta jooksul seadusega pahuksis olnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uuring tuvastas, et pidevate liiklushuligaanide seas on oluliselt rohkem vallalisi ja ilma kõrghariduseta mehi kui viisakate juhtide hulgas.
Kihutajad töötavad oluliselt sagedamini väikeettevõtte juhina kui korralikud liiklejad. Samas on viisakate juhtide seas rohkem koolinoori ja riigiasutuste töötajaid.
Netosissetuleku arvestuses on korduvrikkujate grupis tuntavalt rohkem mehi, kelle kuupalk jääb 8000-25 000 vahele, kui viisakate hulgas, ning vähem autojuhte, kelle palk on kuni 5000 krooni.
Selgus, et korduvalt liikluseeskirja rikkunud on sageli üldse vähem seaduskuulekad ning valmis rikkuma ühiskondlikke norme teistelgi elualadel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele