• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 25.02.04, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õiguskantsler: sõidusoodustused Tallinnas on vastuolus seadusega

Õiguskantsler Allar Jõksi hinnangul on sõidusoodustuse kehtestamine Tallinnas vastuolus seadusega.
Õiguskantsler Allar Jõksi hinnangul on Tallinna linnavolikogu määrus, millega kehtestatakse erinevad sõidupiletite hinnad Tallinna ühtse piletisüsteemi ühistranspordi liinidel tallinlasele ja mittetallinlasele on vastuolus ühistranspordiseaduse ning põhiseadusega.
Ühistransporditeenust osutatakse seadusega ettenähtud korras avalikes huvides ning avaliku teenusena peab see olema võrdselt kättesaadav kõigile.
Ühistranspordi kui avaliku teenuse olemusest tulenevalt on eesmärk võimaldada teenuse kättesaadavus kõigile selle vajajatele pidades samas silmas erinevate isikute erinevaid vajadusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Põhiseaduse § 28 lõikes 2 ning ühistranspordiseaduses toodud isikute loetelust järeldub, et toetuste ja soodustuste eesmärk on toetada neid, kes oma sotsiaalse, varandusliku, tervisliku või muu seisundi tõttu vajavad soodsamat kohtlemist.
Andes kohaliku omavalitsuse volikogule volituse sõitjate täiendavaks soodustamiseks, on seadusandja pidanud silmas, et volikogu järgiks soodustuste kehtestamisel ülaltoodud eesmärki.
Õiguskantsler on seisukohal, et volikogu saab oma eelarvest anda sõidusoodustusi üksnes ühistranspordiseaduse volitusnormi raames, lähtudes seaduse eesmärgist tagada ühistranspordi kättesaadavus, ehk kehtestades täiendavaid soodustusi isikute sotsiaalsest, varanduslikust, tervislikust või muust seisundist tulenevalt.
Seadus ei võimalda kehtestada erinevaid sõidupileti hindu tallinlasele ja mittetallinlasele eesmärgiga kutsuda Tallinna elanikke end Rahvastikuregistris arvele võtma osalemaks linna tulubaasi kujundamisel. Seega on Tallinna Linnavolikogu kehtestanud sõidusoodustuse ületades seadusega sätestatud volitust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele