Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tele2 lõpetas tasuta kõned miljonimängu
Tele2 Öölooma reklaam kuulutab lakkamatult, et kõik kõnekaardi omanikud, kes laevad kaardile rääkimisraha pangakontolt, võivad võrgusiseselt iga päev kella 21?8 tasuta rääkida. Nii mõnedki mälu- ja telemängude fännid tulid kampaaniaga kiirkorras kaasa ja ostsid kõnekaardi, sest telesaatesse ?Kes tahab saada miljonäriks?? pääsemise telefon kannab Tele2 numbrit ? 555 0005. Nädalas tuleb saatetelefonile kuni 10 000 kõnet. Reeglite järgi on see helistajale paketipõhise tavalise mobiilkõne hinnaga.
Pühapäeval eetris olnud miljonimängu osaleja Kersti helistas miljonimängu tasuta nii kevadel kui ka augustis, septembris ja veel oktoobrikuu alguses. ?Tingimuseks oli vaid see, et laed kõnekaardile raha pangakontolt ja nii ma muudkui helistasingi. Mulle tundub, et saatessegi sain tänu tasuta kõnedele, sest vaevalt ma oma raha eest nii palju kõnesid oleksin teinud,? räägib ta. Ebameeldiv üllatus tuli paar nädalat tagasi, kui ta ei saanud enam helistada, sest kaardil polnud piisavalt raha.
?Tele2 oli teinud äkilise muudatuse ja oktoobri keskelt tiksus iga mu kõne eest raha maha. Olen nende peale tulivihane. Kui öeldakse, et võrgusisesed kõned on tasuta ja ma ostan kõnekaardi, siis ei saa mu helistamiste eest kuidagi raha võtta,? imestab Kersti.
Ta pöördus kohe telefonifirma poole, sest mitme kuu vältel sai ta miljonimängu tasuta helistada ning infot selle kohta, et tegu oleks mingi erinumbriga, ei olnud ka nüüd kuskil märgata. Telefonifirmast sai ta vastuseks, et uurime asja ning nädalapäevad hiljem anti talle teada, et tegu on ikkagi nende teenusnumbriga, millele kehtivad eritariifid.
Kersti sõnul on eriti ebameeldiv, et pidevalt jätkuva tasuta kõnede kampaania kõrval teeb Tele2 muudatuse täiesti salaja ning ainus, mis sellest teada annab, on pisikeses kirjas lisamärge koduleheküljel. ?See on petmine ja ma tahan kindlalt firmalt oma raha tagasi,? on ta oma nõudmistes järjekindel.
Tele2 kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov tunnistab, et just miljonimängu numbrile helistamises tegi firma muudatuse. ?Saatesse ?Kes tahab saada miljonäriks?? helistamise numbri puhul on tegu teenusnumbriga, millele ei laiene klientidele tehtavate kõnede hind. Kampaania alguses oli see ekslikult võimalik, sest sisuliselt teenusnumber on tavalise mobiilinumbri kujul ja see jäi meil märkamata. Kui selle avastasime, taastasime teenusnumbri hinna ning andsime sellest teada Tele2 kodulehe kaudu,? selgitab ta.
Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kristina Vaksmaa kuulab olukorra kirjelduse ära ning vastab, et nende arvates võib siin tegemist olla õigusrikkumisega. ?Enne kõikide asjaolude väljaselgitamist ei saa me sellele hinnangut anda. Tarbijakaitseamet tegeleb antud asja uurimisega, varem ei ole meile sellesisulisi pöördumisi esitatud,? ütleb Vaksmaa.
Tarbijakaitseseaduse järgi on inimesel õigus saada pakutavate kaupade ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet teadliku valiku tegemiseks ning nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist.
Autor: Merike Mikk