Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meediareklaamiturg kasvas üheksa kuuga 6 protsenti
Meediareklaamituru käive käesoleva aasta üheksal kuul kokku oli 690 miljonit krooni ja kasv 6%.
III kvartal andis sellest 196 miljonit, mis oli 8% enam mullusest, teatas TNS Emor.
Esimese kolme kvartali käive moodustas kokku 690 miljonit krooni, millest suurim osa (45%) kuulus jätkuvalt ajalehtedele ning televisiooni osaks jäi 24%. Kui aasta esimene kvartal näitas reklaamikäibes väikest langust (-2%), siis teise kvartali kasvutempo oli tänu Europarlamendi valimiskampaaniatele suhteliselt kõrge (11%). III kvartali kasv jäi keskmisele tasemele (8%).
Enamreklaamitud tooteharud on mobiilside, autod ja jaekaubandus. Suurimad reklaamijad käesoleva aasta 9 kuul olid Procter Gamble, millele järgnesid reklaamimahtudelt telekommunikatsiooniettevõtted EMT, Tele2 Eesti, Elion Ettevõtted.
Kui tugeva II kvartali järel (kasv 11%) oli teoreetiline võimalus, et Eesti meediareklaamiturg ületab sel aastal miljardi kroonise käibejoone, siis III kvartali lõpus peame tõdema, et see juhtub siiski alles 2005. aastal. 2004. aasta reklaamituru käibekasv jääb tõenäoliselt 4-9% piiresse. 2003. aastal oli Eesti meediareklaamituru mahuks 908 miljonit krooni.