• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink võtab soomlastelt turgu soomlaste endi abiga

Mitu miljardit uutesse laevadesse investeerinud Tallink ületab reisijate arvult Tallinna?Helsingi liinil Soome konkurente. Varasemate aastatega võrreldes on reisijate arv kasvamas kõigil Tallinki liinidel.
Äripäev peab Tallinki agressiivset investeerimist õigeks lähenemiseks.
Tallink Grupp, mille 2003/2004. majandusaasta käive oli ligi 3,5 miljardit krooni ja puhaskasum 314 miljonit krooni, pole veel kordagi dividende maksnud ega kavatse seda teha ka tänavu. Ta on võtnud suuna investeerimisele ja turu võitmisele. Tõsi, täpsuse huvides: Tallinki suurim aktsionär Infortar on dividende maksnud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallink on ostnud julgelt uusi laevu. Viimasel aastal on soetatud kaks suurt laeva, Romantika ja Victoria, kaks kiirlaeva ja üks kaubalaev. 2006. aastal peaks Tallinna?Helsingi vahel hakkama sõitma maailma viie suurima mahutavusega reisilaeva hulka kuuluv uus, veel valmimata Tallinki alus.
Samas pole konkurendid, Silja Line ja Viking Line, kümme aastat uusi suuri laevu ehitanud. See takistab nende kasvu ning vähendab turuosa. Kui pole suuri laevu, ei saa kasvada, tõdes ka Silja Eesti juht Meelis Laido reedeses Äripäevas. Tõsi, Viking Line viis oma Cinderella üle Stockholmi ja Ahvenamaa vahelisele liinile, sest seal jätkub tax-free-kaubandus. Kuid kui konkurendid ka otsustavad paremate turgude kasuks, jätab see Tallinkile suurema pirukatüki.
Aprillis avatud Tallinki Peterburi liin tiksub veel vaikselt, tagasihoidlik reisijate arv on olnud pettumus. Novembris sõitis reisilaevaga Fantaasia Tallinna ja Piiteri vahet kokku 8605 inimest ? seda ajal, kui Silja Line?i Peterburi liin on talveks suletud. Peterburi liini arengut takistab see, et turismi Eesti ja Venemaa vahel piiravad raskused viisa saamisel. 60% selle liini kruiisireisijatest moodustasid veel sügisel soomlased.
Kuid Äripäev usub, et Peterburi liini investeerimine oli praegu õige tegu. Edu on nende päralt, kes mõtlevad samm ette. Tallinna ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste kirjutas detsembris ilmunud kolumnis, et pealinna külastavate Vene turistide arv on tänavu suurenenud kolmandiku võrra ning et külastajate arvu on suurendanud ka Peterburi laevaliini avamine. Lõpuks on Tallink alustanud edukalt ka hotelliäri. Nende esimene hotell on toonud 80%-lise täitumuse ning ettevõte plaanib rajada sadama piirkonda teisegi hotelli. Ka majutuskohad sobivad Tallinki portfelli.
Tallinki suur eelis konkurentide ees on ka odav tööjõud ning Viking Line on avaldanud soovi samuti Eestist tööjõudu palgata.
Millised on Tallinki riskid? Tallink on viimase kahe aasta jooksul vaid uutesse laevadesse investeerinud üle 5 miljardi krooni. Infoturismi kodulehel avaldatud uudises ütleb Tallinki finantsjuht Andres Hunt, et firma maksab suurima, 2006. aastal käiku tuleva uue laeva ehituse eest ?oma ressurssidest ja pankade laenukapitali abil?. Küsimus on, kas Tallinki laenukoormus ja laenu-omakapitali suhe on suurte investeeringute juures jäänud mõistlikuks. Seda on hetkel raske öelda.
Praegu tundub, et Tallink võtab soomlastelt turgu soomlaste endi abiga ning et võimalused kasumit teenida on suuremad kui riskid. Ning igatahes võidab Eesti pealinn enda järgi nime saanud ettevõtte riskivalmidusest. Tallink on toonud Tallinna turistidele lähemale.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele