• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 30.03.05, 15:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekaubanduse müügi kasvutempo oli veebruaris eelmisest aastast aeglasem

Selle aasta veebruaris kasvas jaemüük koos autokaubanduse müügiga võrreldes eelmise aastaga 7%, see on pea poole väem eelmise aasta sama kuu näitajast.
Aeglustas kasvu endiselt autokaubandusettevõtete müük, kus toimus 14%ne langus vaatamata liisingu intresside ülimadalale tasemele. Põhjuseks võib pidada eelmise aasta väga kõrget võrdlusbaasi ja elanikel autode ostmiseks vaba vahendite puudumist. Ka autode hinnad on eelmisest aastast madalamad, mis viib rahalise käibe alla. Võrreldes jaanuariga kasvutempo küll veidi kiirenes (4%). Kiirem kasv oli endiselt jaekaubandusettevõtetel ilma autokaubanduse müügita ? 11%.
Veebruaris avaldas kaupade jaemüügi kasvule kõige suuremat mõju jaemüük toidukaupade spetsialiseerimata kauplustes, kus kaupade jaemüük kasvas 13%. Nimetatud kaupluste kaupade jaemüügi osatähtsus kogu kaupade jaemüügis oli 45%, mis andsid kogu juurdekasvust 68%. Endiselt on edukad suured toidukaupade kauplusteketid. Kõrge oli ostuaktiivsus majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, nende kauplustegruppide müük kasvas vaatamata eelmise aasta väga kõrgele võrdlusbaasile 14%. Teist kuud järjest kasvab edukalt müük ka tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (9%), millele aitas kaasa uute kevad-suviste kollektsioonide varasem müügiletulek ja edukas sügistalvise hooaja varude müük.
Kiiresti suurenes jaemüük muudes spetsialiseeritud tööstuskaupade kauplustes (18%), sellele aitas kaasa arvutite, arvutimängude ja mänguseadmete edukas müük. Kaupluste andmetel ostavad kodukasutajad süle-ja lauaarvutite kõrval aina rohkem meelelahutusliku suunitlusega kaupu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaemüük vähenes juba teist kuud apteegikaupade ja kosmeetikavahendite osas (-4%).
Ettevõtete hinnangul hakkab nõudlus vähehaaval suurenema. Veebruarikuu EKI kaubandusbaromeetri prognoosi saldod näitasid järgneva 3 kuu jooksul uue kauba tellimuste ja müügi kasvu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele