Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna ümbersõit võib valmida sellel kümnendil

    Reedesel majandus- ja kommunikatsiooniministri Edgar Savisaare ja Tallinna linnapea Tõnis Paltsi kohtumisel arutati Tallinna ümbersõidu temaatikat.
    Eelkõige puudutab Tallinna raudteeümbersõit ohtlike veoste liikumist, mis praegu toimub pea läbi kesklinna ning elurajoonide läheduses.
    Raudteeümbersõidu eesmärk on Paldiski sadamate ühendamine Tallinna?Narva raudteega, sellisel juhul saaksid Narva?Paldiski liinil sõitvad rongid suunduda otse Paldiskisse Tallinna läbimata ning transporditavad nafta ja kemikaalid ei peaks liikuma läbi Tallinna.
    Viimase aastaga on Paldiski sadama veoste maht kasvanud 70 protsenti.
    Praegu selgitatakse võimalikke asukohti, kuhu ümbersõitu on võimalik rajada. See võtab plaanide kohaselt aega kuni järgmise aasta lõpuni.
    Oluliseks küsimuseks on maade võõrandamine, kuna näiteks sarnaselt Tallinnas Tartu maantee ehitusega on peaaegu kindel, et nii mahuka projekti puhul muutub väga keeruliseks maade senistelt omanikelt kättesaamine.
    ?Osaliselt sõltub see kindlasti sellest, kuidas sundvõõrandamise seadusega läheb,? ütles Savisaar.
    Tallinna linnapea Tõnis Palts ei pidanud võimatuks ka seda, et ohtlike veoste vähendamiseks võib linn kasutada juba enne ümbersõidu valmimist ka muid administratiivseid meetodeid, mis vähendaksid linna läbivate ohtlike veoste hulka.
    ?Minu arvates nii raudtee kui ka sadama majanduslik huvi ei ole praegu piisav, et asjaga rohkem tegeleda,? sõnas Palts, kommenteerides, kuidas võiks ümbersõidu valmimist kiirendada. Asjade käigu kiirendamiseks moodustatakse linnavalitsuse järgmisel istungil komisjon.
    Praeguse linnavalitsuse koalitsioonilepingus on kirjas, et tuleval aastal peab minema 50 protsenti vähem ohtlikke veoseid läbi Tallinna.
    ?Administratiivselt on kõik võimalik,? tõdes Savisaar, kuid tema hinnangul siiski suuremaid muutusi enne ümbersõidu valmimist oodata ei ole.
    Lisaks ümbersõidu teemale arutasid minister ja linnapea veel teisigi küsimusi, kus langevad kokku Tallinna ja riigi huvid, näiteks Ülemiste ristmiku ehitust ja EASi (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) raha kasutamist. ?EASi vahendeid on liiga palju kasutatud kui regionaalse abi vahendeid,? sõnas Palts ja avaldas lootust, et edaspidi võiks osa EASi jagatavatest abirahadest jõuda ka Tallinna.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.