• OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 06.12.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühinemise tulemusel saavutati paremad tarnetingimused

Kui kleebisetikettidele spetsialiseerunud LabelPrint 2004. aastal konkureeriva firma Paraprindi üles ostis, tekkis ettevõttel võimalus hankida toorainet senisest odavamalt, sest hankemahud kasvasid üle kahe korra.
LabelPrindi juhatuse esimehe Sten Sarapi sõnul oli olukord nende jaoks soodne, sest tooraine tarnijad olid kahel ettevõttel peaaegu 90% ulatuses samad. Sarnane olukord oli firmade klientuuriga, kes osaliselt kattusid.
Seega andis ühinemine suurima efekti just logistikakulude kokkuhoius. Kahe ettevõtte ühinemine muutis ka ettevõtte transpordistruktuuri.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Mis puudutab näiteks transporditeenuse sisseostmist, siis meie ärimudeli järgi ei tasunud oma masinapargi pidamine ära. Meil on tähtis paindlikkus, mida oma veopargi pidamine ei võimaldanud, sest väga palju tellimusi tehakse n-ö viimasel minutil,? selgitas äriolukorda Sarap.
Oma veokitega on siiski võimalik ka operatiivselt tegeleda, kuid see eeldab suurt masinaparki, mis antud hetke olukorda arvestades pole otstarbekas. Seega kasutatakse transpordil teenusepakkujate abi.
Eestisisestel vedudel kasutatakse põhiliselt kahe firma veoteenuseid. Üheks nendest on Eesti Postile kuuluv ning ELSi kaubamärki kandev ekspressteenuse pakkuja, millega LabelPrindil on sõlmitud aastane leping. Üle vaadatakse see kord aastas.
Samas on sageli ka nii, et kaugemad kliendid, näiteks Lõuna-Eestist, tulevad kaubale Sarapi sõnul ka ise järele.
Huvitav on LabelPrindi puhul veel seegi, et firma kasutab Eesti erinevates regioonides just vastavas piirkonnas tegutsevat transpordifirmat. Näiteks Virumaal kasutatakse Auto Jõhvi teenuseid.
Nii nagu paljud teisedki ettevõtted, maksavad ka LabelPrindile tarnijad veo eest, see on firma juhi Sten Sarapi sõnul küll mõned protsendipügalad kallim, kuid aja- ja närvikulu ei kompenseeri võimalikku kokkuhoidu, mis saavutatakse transporditeenust ise tellides.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele