• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 14.03.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennuamet võttis Enimexilt reisijateveo loa

"Mis jama praegu on, seda ei tea," ei saanud Enimexi tegevjuht Andrei Kislõi aru lennuameti tegevusest.
"Meie lennukid on mõeldud reisijate- ja kaubaveoks," kinnitas Kislõi loa õigsust. Mehe sõnul on kõik load seaduslikud ja lennuameti välja antud.
Soome lennuamet ei andnud reedel lennuluba Enimex An-72-tüüpi lennukile, mis pidi eelmisel laupäeval alustama lendamist Helsingist Põhja-Soome Kittilässe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See mõjutas asjade käiku ka Eestis ja Enimexi lennukitelt võeti ära reisijateveo luba, kommenteeris lennuameti peadirektor Koit Kaskel.
Peadirektori sõnul olid 90ndate keskpaigas ähmased regulatsioonid, mistõttu anti Enimexi An-72-tüüpi lennukitele luba reisijaid vedada. Andrei Kislõi täpsustas, et lennukid tulid reisilennukitena otse Venemaa registrist.
Kislõi väitis, et nende rahalist seisu Soome lennuameti reisijateveo keeld ei kõiguta.
Ettevõte veab ÜRO missioonidel olevaid reisijaid - näiteks Aafrikasse, Afganistani ja Iraaki. ÜROd võib Enimex edasi teenindada, sest tegemist ei ole avaliku turuga, kus kõik saaksid osta lennupileti, rääkis Kaskel.
Soomes üritas Enimex piletitega reise korraldama hakata. Lennukitega turule mineku info tuli Kaskeli sõnul Eesti lennuametile Soomest, mitte Enimexilt.
Kislõi arvab, et võib-olla on see kõik seotud kevadel Kärdlas algava istungiga, kus kannatanud on Enimexi kohtusse kaevanud. Seda lennuameti peadirektor ei kinnitanud, kuigi nentis, et Enimex ei käitu kohtus soliidse vastustundliku firmana, vaid on läinud venitamise teed.
Enimexiga on juhtunud Eestis kaks lennuõnnetust. 2001. aasta novembris kukkus Hiiumaal alla reisilennuk, milles sai surma kaks ning vigastada seitse reisijat. 2003. aasta veebruaris kukkus Tallinna lennuvälja lähedal alla Enimexi postilennuk, milles hukkus kaks inimest.
Tallinna linnakohus rahuldas Hiiumaa lennuõnnetuses kannatanud norralase Anne Helene Gjelstadi hagi Enimex ASi vastu osaliselt.
Täielikult rahuldati materiaalse kahju nõue summas 56 400 Eesti krooni ja osaliselt moraalse kahju nõue summas 600 000 krooni. Kogu kahjunõue oli ligi 2,3 miljonit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele