Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtte maine paraneb meediakulutuste toel

    TNS Emori poolt läbi viidud Eesti ettevõtete maineuuringu esiviisik on viimastel aastatel püsinud stabiilsena.
    Eelkõige magusatootjana tuttav Kalev ja Eesti kõige kasumlikum ettevõte Hansapank on sel aastal uuritud 50 ettevõtte seas maineliidrid. Nende toodete ja teenustega on seotud enamik Eesti elanikkonnast.
    Kalevile antud hinnangud on eelmise aasta uuringutulemustega võrreldes mõnevõrra langenud. Sellele vaatamata püsib Kalev endiselt liidripositsioonil. Hansapank hoiab stabiilselt enda käes järjekorras teist võtmepositsiooni.
    Kalevile ning Hansapangale järgnevad õlleturu liider Saku Õlletehas ja pangandussektori teine tugev esindaja SEB Eesti Ühispank, mida tajutakse eelmise aastaga võrreldes oluliselt tugevamana.
    Uuringus osalenud ettevõtteid tegevusvaldkonniti analüüsides võib eelmise aastaga võrreldes täheldada maine paranemist pangandussektoris. Langustrendi näitab aga meie suuremate toiduainetööstusettevõtete maine.
    Kui pöörata pilk 2005. aasta meediareklaamiturule ja siin kulutatud rahahulkadele, siis on pilt üsna selge - toiduainetööstus ei hakka muu infotulva taustal enam nii hästi silma kui varasemalt.
    Kogu reklaamituru käive kasvas möödunud aastal 15%, ulatudes 2005. aastal 1,145 miljardi kroonini. Kui toiduainete kategoorias kasvasid reklaamimahud 2004. aastaga võrreldes umbes 19%, siis pangandus-, finants- ja kinnisvarasfääris oli kasv üle kolme korra suurem ehk 57%.
    Maine aitab tarbijat igapäevaste valikute tegemisel, lihtsustades oluliselt otsustust, millise ettevõtte tooteid ning teenuseid kasutada ja eelistada või kelle kliendiks hakata.
    Positiivne kuvand muutub aja jooksul ettevõtte immateriaalseks varaks, mõjutades otseselt ka ettevõtte tulu. Seega on heal mainel ettevõttele otsene majanduslik väärtus.
    Võib öelda, et lisaks tarbijate kokkupuutele ettevõtetega ja tuttavate käest kuuldule mõjutab ettevõtte kuvandit tarbija peas märkimisväärselt meedia. Heade tulemuste taga on üha suuremad panused toodete/teenuste kvaliteedi parendamisse, kuid ka suhetesse tarbijate ning avalikkusega.
    TNS Emor on Eesti ettevõtete mainekust mõõtnud juba seitsmel aastal järjest. Uuringutulemuste põhjal on koostatud Eesti ettevõtete maine esikümne edetabelit.
    Edetabeli koostamise aluseks on kaks näitajat:
    1) Eesti elanike üldine suhtumine ettevõttesse (mõõdetuna 10pallilisel skaalal, kus 1 on "väga negatiivne" ja 10 "väga positiivne"), ning
    2) Eesti elanike hinnang ettevõtte tugevusele (mõõdetuna 10pallilisel skaalal, kus 1 tähendab tugevuse hindamisel "väga nõrk" ja 10 "väga tugev").
    Kalevile on edu toonud see, et ettevõtet ja kaubamärki teavad praktiliselt kõik Eestimaa inimesed. Ettevõte on pika ajalooga ning maiustused saadavad meid varasest lapsepõlvest kõrge vanuseni.
    Teisalt on Kalev ühiskondlikult aktiivne ettevõte, mis toetab paljusid valdkondi, alates spordist ja lõpetades tervishoiuga.
    Oma osa on ka hästi läbi mõeldud turundustegevusel ning sellel, et Kalev on börsil noteeritud ettevõte. Selle staatusega käib alati kaasas avalikkuse keskmisest suurem huvi.
    Kalev kulutas 2003./2004. majandusaastal reklaamile 16,1 miljoni krooni suuruse summa. 2004./2005. majandusaastal oli reklaamikulutusi 15,8 miljonit krooni eest.
    Tegemist on konsolideeritud näitajatega ehk siis Kalevi grupi (emaettevõte AS Kalev + tütarettevõtted) näitajatega.
    Ettevõtte majandusaasta algab 1. juulil ja kestab järgmise aasta 30. juunini.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.