• OMX Baltic−0,17%296,54
  • OMX Riga−0,35%912,88
  • OMX Tallinn−0,97%2 015,89
  • OMX Vilnius0,19%1 217,04
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,08%9 131,26
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,01
  • OMX Baltic−0,17%296,54
  • OMX Riga−0,35%912,88
  • OMX Tallinn−0,97%2 015,89
  • OMX Vilnius0,19%1 217,04
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,08%9 131,26
  • Nikkei 2250,77%43 714,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,01
  • 20.09.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõik Toyotad tehakse tellimuse järgi

Tagamaks kliendirahulolu ja auto kvaliteedi, rakendab Toyota ideoloogiat Just-In-Time. See tähendab, et kõik auto tootmiseks vajalikud komponendid tarnitakse õigel ajal, õiges koguses ja õigesse kohta. Selline süsteem võimaldab hoida laokulud madalad ning kiirendada tootmistsüklit.
Toyota jälgib ka seda põhimõtet, et üha rohkem toodetakse autosid sellel kontinendil, kus neid müüa tahetakse. Näiteks eelmisel aastal müüs Toyota Euroopas 964 000 autot ja nendest oli Euroopas toodetud 638 000 autot.
Kui tootmine ja müük toimub ühes piirkonnas, võimaldab see lühendada tarneaega kliendile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagamaks klientidele autode ja varuosade sujuvat ja täpset tarnimist, on Toyota Euroopas üle sehitanud võrgu, mis koosneb 8 tehasest, 12 varuosakeskusest, 19 logistikakeskusest.
Selline struktuur tagab autode sujuva tarne kliendile nii Jaapanist kui ka Inglismaalt. Toyota süsteemis ei toodeta autosid lattu, vaid kogu tootmine toimub vastavalt nõudlusele.
Täpse nõudluse määratlevad klientide tellimused ning seda tööd koordineerivad igas riigis asuvad importöörid.
Täpselt nõudlusele vastav tootmine võimaldab hoida madalad laokulud ning reageerida paindlikult nõudlusele. Lisaks sellele suudavad tehased reageerida operatiivselt nõudluse võimalikule muutusele.
See on ka üks Toyota edu põhjusi, et suudetakse efektiivselt toota, hoida laokulud madalad ning reageerida operatiivselt nõudluse muutumisele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 29 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele