• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 20.10.06, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Edelaraudtee: ületasime investeerimiskohustust 100 miljoniga

Rahandusministeerium aktsepteeris Edelaraudtee lõpparuande investeerimiskohustuse täitmise kohta ning leidis, et äriplaanist on kinni peetud ja lõpetas 2000. aastal sõlmitud erastamislepingu, teatas Edelaraudtee.
Aruande kohaselt ületas Edelaraudtee enam kui 100 miljoni krooniga erastamislepingu järgset investeerimiskohustust, investeerides viie aastaga 370 miljonit krooni. 2000. aastal sõlmitud erastamislepingu investeerimiskohustus oli 268 miljonit krooni.
Edelaraudtee juhatuse liikme Kalvi Pukka hinnagul on erastamisjärgne peamine saavutus see, et tänaseks on praktiliselt taastatud vedude maht erastamiseelsel tasemel, vaatamata olulistele kärbetele reisirongiliikluses 2001. aasta algul.
”Dotatsioonid reisija kohta on pidevalt vähenenud ja ees ootab veeremi väljavahetamine ning pikajalise reisijateveolepingu sõlmimine. Töö selles suunas käib,” sõnas Pukka.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tänu tehtud investeeringutele on liikluskiirus Edelaraudteele kuuluval osal raudteest kasvanud keskmiselt 14 protsenti. Selle saavutamiseks vahetas Edelaraudtee välja 280 000 liiprit 375 000-st, rääkis Pukka.
Samuti on invsteeringud aidanud saavutada reiside paremat graafikuspüsimist. Kui aastatel 1999-2000 hilinesid reisirongid Edelaraudtee infrastruktuuril ühtekokku 1200 korral, siis aastatel 2004-2005 oli hilinemiste koguarv kõigest 193, tõi Pukka näiteks.
Pukka sõnul tuleks enam investeerida infrastruktuurirajatistesse nagu näiteks platvormidesse ning tõsta võimaldatavaid sõidukiirusi. „Selleks, et võimaldada ilma peatusteta reisirongile sõiduaega Tallinnast Pärnusse 1,5 tundi, oleks vaja iga kilomeetri kohta raudteel teha veel umbes 4 miljoni krooni suurune investeering,” ütles Pukka.
Tema sõnul tõestas Tallinn-Tartu kiirrong, et kiirem ja mugavam ühendus on reisijate esmane eelistus. Kui seda võimaldatakse, ollakse nõus ka isiklik auto koju jätma ning rongiga sõitma, näitab Edelaraudtee kogemus. Inimesed ei ole tegelikult rongiliiklust unustanud. Seetõttu õigustab erastamislepingu kohustustega võrreldes suuremate investeeringute tegemine ennast igati, lisas Pukka.
Tartu-Tallinn kiirrong alustas 85 000 reisijaga aastas, selle aasta lõpuks plaanib Edelaraudtee Tartu-Tallinn kiirongiliinil 150 000 reisijani jõudmist.
Kui veel 2000. aastal võis kõikjal raudtee ääres näha viltuvajunud telegraafiposte, siis tänaseks on asendatud kõik vanad õhuliinid ning nende asemel on kasutusele võetud töökindel raadiolinkidel baseeruv sidesüsteem, rääkis Pukka. Sidesüsteemi väljavahetamine maksis 30 miljonit krooni.
Edelaraudtee erastamisleping sõlmiti 2000.aastal, kogu investeerimiskohustus oli 268 miljonit krooni.
Rahandusministeerium aktsepteeris GB Raiways Eesti AS ja Edelaraudtee ASi lõpparuannet investeerimiskohustuse täitmise kohta ning leidis, et GB railways Eesti AS ja Edelaraudtee AS on kinni pidanud Eesti Erastamisagentuuri ja GB Railways Eesti AS vahel 29.11.2000. aastal sõlmitud Edelaraudtee AS erastamise ostu-müügilepingus toodud äriplaanist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele