• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 20.11.06, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi lennukid maanduvad keskkonnasäästlikult

Lennufirma SASi lennukitel on esimesena keskkonnasäästlik maandumisviis - vähem müra ja väiksem kütusekulu, teatas lennufirma.
SAS võtab esimese lennufirmana maailmas kasutusele keskkonnateadliku lähenemisega maandumissüsteemi, mis tänu arenenud arvutitehnoloogiale võimaldab säästa 100 kg kütust igal maandumisel.
SAS osaleb unikaalses projektis, mille eesmärk on tõsta lennuteenuse tõhusust ja turvalisust, samas vähendada lennuliikluse tekitatavat taaka keskkonnale. Loodussõbraliku maandumisviisi projekt on koostöö SAS Rootsi, Rootsi Lennuamet, Boeingu ja Airbusi vahel ning on Euroopa Liidu poolt rahastatava NUP2+ (the NEAN Update Program Phase II) projekti osa.
SASi uudne keskkonnasäästlik süsteem võimaldab maandumisel vähemat heitgaaside hulka ning väiksemat müra lennujaama lähedal elavatele inimestele. Mootori pööretearv on madalam, väheneb mootori energia- ning kütusekulu ja heitgaaside hulk. Selle süsteemiga saab piloot koos lennujuhtimiskeskusega sekundilise täpsusega määrata, millal lennuk maandumisrada peaks puudutama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks keskkonnasäästlikkusele on oluline uue maandumisviisi madalam kütusekulu. Tänu sellele on võimalik säästa keskmiselt 100 kg kütust ja ligi 2 minutit lennuaega tavatingimustega juhtimisel väiksema ja keskmise sagedusega liikluse puhul. Käesolev pilootprojekt jätkub kuni juunini 2007. Seejärel ühineb Rootsi projekt teiste samalaadsetega ja tulemusena loodetakse näha keskkonnasäästlike maandumissüsteemide kasutuselevõttu üle kogu Euroopa.
SAS sooritas oma esimese keskkonnasõbraliku maandumise lennuga Luleast Stockholmi 19. jaanuaril käesoleval aastal. Tänaseks on SAS loodussäästlikul moel maandunud 600 korral.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele