• OMX Baltic−0,42%293,49
  • OMX Riga−0,15%915,36
  • OMX Tallinn−0,59%1 966,59
  • OMX Vilnius−0,03%1 232,64
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,22%9 256,55
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,8
  • OMX Baltic−0,42%293,49
  • OMX Riga−0,15%915,36
  • OMX Tallinn−0,59%1 966,59
  • OMX Vilnius−0,03%1 232,64
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,22%9 256,55
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,8
  • 20.11.06, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi lennukid maanduvad keskkonnasäästlikult

Lennufirma SASi lennukitel on esimesena keskkonnasäästlik maandumisviis - vähem müra ja väiksem kütusekulu, teatas lennufirma.
SAS võtab esimese lennufirmana maailmas kasutusele keskkonnateadliku lähenemisega maandumissüsteemi, mis tänu arenenud arvutitehnoloogiale võimaldab säästa 100 kg kütust igal maandumisel.
SAS osaleb unikaalses projektis, mille eesmärk on tõsta lennuteenuse tõhusust ja turvalisust, samas vähendada lennuliikluse tekitatavat taaka keskkonnale. Loodussõbraliku maandumisviisi projekt on koostöö SAS Rootsi, Rootsi Lennuamet, Boeingu ja Airbusi vahel ning on Euroopa Liidu poolt rahastatava NUP2+ (the NEAN Update Program Phase II) projekti osa.
SASi uudne keskkonnasäästlik süsteem võimaldab maandumisel vähemat heitgaaside hulka ning väiksemat müra lennujaama lähedal elavatele inimestele. Mootori pööretearv on madalam, väheneb mootori energia- ning kütusekulu ja heitgaaside hulk. Selle süsteemiga saab piloot koos lennujuhtimiskeskusega sekundilise täpsusega määrata, millal lennuk maandumisrada peaks puudutama.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks keskkonnasäästlikkusele on oluline uue maandumisviisi madalam kütusekulu. Tänu sellele on võimalik säästa keskmiselt 100 kg kütust ja ligi 2 minutit lennuaega tavatingimustega juhtimisel väiksema ja keskmise sagedusega liikluse puhul. Käesolev pilootprojekt jätkub kuni juunini 2007. Seejärel ühineb Rootsi projekt teiste samalaadsetega ja tulemusena loodetakse näha keskkonnasäästlike maandumissüsteemide kasutuselevõttu üle kogu Euroopa.
SAS sooritas oma esimese keskkonnasõbraliku maandumise lennuga Luleast Stockholmi 19. jaanuaril käesoleval aastal. Tänaseks on SAS loodussäästlikul moel maandunud 600 korral.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele