EMT nõudis koolipisi emalt ligi
4000kroonise telefoniarve tasumist, ehkki poisi arve limiidiks oli märgitud vaid
sada krooni kuus.
Tallinnlane Anneli tellis pojale EMT numbri kõrvale POp´i liitumise, mis on lastele suunatud kõnekaart, kirjutas Eesti Ekspress. Popi kasuks otsustas Anneli seepärast, et lapsele sai nii määrata ühe lühinumbri (antud juhul ema oma), millele ta sai tasuta heliostada. EMTs hoiatati Annelit ootamatu asja eest: laps ei tohi mingil juhul sellele lühinumbrile sõnumit saata, sest üks SMS maksab 100 krooni.
Lühinumber olevat loomade varjupaiga kasutuses ning see 100krooni minevat varjupaiga toetuseks sel juhul.
Samuti tellis Anneli Saldostopi teenuse, määrates kuulimiidiks 100 krooni. Klienditeenindaja hoiatas veel Annelit, et summa võib veidi üle minna, sest süsteem ei kontrolli saldot iga hetk.
Uue kuu seitsmensdal päeval sai Anneli EMT-lt aga sõnumi, et peab poja SMS-ide eest tasuma 3500 krooni. Vastasel juhul kõned piiratakse. Selgus, et poeg oligi SMSinud tasulisele numbrile.
Anneli keeldus summat maksmast, põhjendades seda sellega, et tal oli tellitud Saldostopi teenus limiidiga 100 krooni. Ta pöördus ka Tarbijakaitsesse, kuid sealt öeldi, et ilmselt tuleb tal raha siiski ära maksta ning , et selliseid juhtumeid on veel teisigi.
Tegelikkuses saab saates SMSi tasulisele lühinumbrile osta Rate.ee kontodele SOLe. SOL oma valuuta, millega saab osta eri teenuseid portaalis ja konverteerida pangakonto kaudu päriskroonideks.
EMT kommentaar:
"Saldostop ei ole kaitstud lühiajaliste suuremahuliste tehingute eest, mida antud juhul kurjasti ära kasutati. Kuna raha laadimine toimus ühel õhtul ja kiiresti, ei saanud Saldostop rakenduda, sest fikseerib limiiti kord ööpäevas," kommenteeris EMT avalike suhete juht Kaja Pino.
" Klient pöördus EMTsse kiiresti, seega saime kiiresti raha laekumise blokeerida. Teeme tagasiarvestuse, klient seda summat maksma ei pea," lisas Pino.
Pino sõnul ajas klient segi kaks numbrit: 15154, kus iga laetav summa on 50 krooni ning 1335, kus iga SMSi hind on 100 krooni.