Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa sild saab tulla 2015

    Püsiühenduse Muhumaa ja mandri vahel saab seitsme-kaheksa aastaga valmis ehitada. Selleks tuleb viivitamatult alustada eeltööd, siis võib hiljemalt 4-5 aasta pärast Suure väina sillaehitusel kopa maasse lüüa.
    Saaremaa püsiühendusega tegelev töörühm saab märtsis kümneseks. Muret teeb, et kostab väiteid, nagu poleks silla rajamine enne kümmet aastat võimalikki, ja külvatakse kahtlusi, kas sellega on üldse mõtet tegelda.
    Taasiseseisvumisel tuli parvlaevaliikluse korraldamiseks teha raske valik. Polnud raha ega laevu, et mõistlikul moel jätkata. Täna pole mõtet enam rääkida mingist 1994. aasta rängast möödalaskmisest või kunagiste riigipraamide poolmuidu mahamüümisest. Ja kuigi aastal 2007 on lugu hoopis teine, oleme ikka lõhkise küna ees. Sadamates on kilomeetrite pikkused järjekorrad, eriti igasuguste suviste pidustuste ajal. Riigieelarvest makstavate dotatsioonide summad muudkui kerkivad: 1995. aasta 24 miljonilt oleme jõudnud 100 miljonini. Tõenäoliselt seisab ees järjekordne piletihindade tõus.
    Mulle on arusaamatu, miks on püsiühendust ettevalmistav protsess veninud nagu kummipael. Suveks 2007 pidi valmima püsiühenduse rajamise selge kava. Detsembris oli asjatundjate komisjon sunnitud tähtaega pikendama 2008. aastani. Edgar Savisaare ministriks oleku ajal käis komisjon koos kord aastas ja tundub, et vahepeal pole teemaga sisuliselt tegeldud. Veel enam - Keskerakonna esimehe juhtimisel toimetav ministeerium rakendab selgelt venitamistaktikat. Ministri esitatud transpordi arengukavas 2006-2013 pole püsiühendusest mitte sõnagi!
    Püsiühenduse rajamine lähiaastail on oluline. Ka seetõttu, et oleks võimalik kasutada Euroopa Liidu tõukefondide raha. Eestisse tuleb lähiaastail 53 miljardit, püsiühendus oleks selle kaudu osaliseks rahastamiseks igati sobiv projekt. Kui me ehitusega ELi sellesse eelarveperioodi ei mahu, on kaheldav, kas edaspidi sellist võimalust üldse tuleb.
    Keskkonnaministeerium on aga millegipärast sättinud Natura ala just eeldatavale püsiühenduse trassile. Meil kellelgi pole keskkonna kaitsmise vastu midagi, aga milleks püstitada endale bürokraatlikke takistusi? Selleks, et neid ise hiljem palehigis ületada? Looduskaitseseadused on meil ju täiesti olemas ja toimivad.
    Silla maksumuseks on hinnatud 2-4 miljardit krooni. Kuni pool sellest oleks võimalik saada tõukefondidest. Kindlasti on erafirmasid, kes opereerimisõiguse eest oleksid nõus panustama silla ehitusse. Nii võiks riigi osa ehituses olla kolmandik, ei enam. Riigile oleks see ehitus täiesti jõukohane, ainult tahtmist ja pealehakkamist on vaja. Ei saa unustada, et riigieelarvest maksame aastas enam kui 100 miljonit dotatsiooni erafirmale. See on suur raha, mille eest oleks jupp silda juba valmis.
    Kui jätkatakse senise tempo ja suhtumisega, ei saa sild valmis ka aastaks 2050. Vägisi kipub keelele küsimus: kes ja miks saarlastele kaikaid kodaratesse loobib ning ilmastikust vägagi sõltuva ja maksumaksja ülalpeetava laevaühenduse säilitamist soosib?
    Majandusminister särab kahe erafirma laevaehituslepingu allkirjastamisel. Tore, et erafirma ehitab uusi laevu. Saarlaste huve aga maksumaksja raha eest sedasi panti panna ei tohiks. Enamik Saaremaa ja Muhu inimestest soovib püsiühendust. Ja see tuleb rajada võimalikult kiiresti. Parvlaevaühenduse jätkamisse tänase kujul pole usku kellelgi. Pole ju nii või teisiti võimalik katta teravaid üleveokoormuse tippe laevastikuga, mis on ette nähtud tavaolukordadeks. Kalleid parvlaevu lihtsalt tagavaraks soetada on aga majanduslikus mõttes nonsenss.
    Seega saab valik olla vaid üks: püsiühendus kiiresti valimis ehitada!
  • Hetkel kuum
Kaire Uusen: palk üksi ei näita enam eriti midagi
Avalikus sektoris peaks palk olema kindlasti avalik ja kõvasti kasu oleks selgetest palgatasemete andmetest ka erasektoris, aga ajal, mil teenimisvõimalusi on järjest rohkem, sõltub puhtalt palgast üha vähem, kirjutab palgakorralduse asjatundja Kaire Uusen.
Avalikus sektoris peaks palk olema kindlasti avalik ja kõvasti kasu oleks selgetest palgatasemete andmetest ka erasektoris, aga ajal, mil teenimisvõimalusi on järjest rohkem, sõltub puhtalt palgast üha vähem, kirjutab palgakorralduse asjatundja Kaire Uusen.
Euribori tõus andis Tallinna Vee kasumile hoobi
Tallinna Vesi kasvatas esimeses kvartalis küll müügitulu, ent kasum langes, sest euribor tõusis ja suurendas seega ettevõtte kulusid.
Tallinna Vesi kasvatas esimeses kvartalis küll müügitulu, ent kasum langes, sest euribor tõusis ja suurendas seega ettevõtte kulusid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Vektor näitab arenduste turul suunda
Soetades kodu Tallinna kesklinnas, Pärnu maantee ääres valminud kaasaegsesse Vektori arendusse, saate kindlad olla, et elukoht ei kaota ajakohasust ka kümnekonna aasta pärast. Vektor võiks huvi pakkuda ka investorile, kelle jaoks on oluline kinnisvaraportfelli väärtus ja tootlikkus.
Soetades kodu Tallinna kesklinnas, Pärnu maantee ääres valminud kaasaegsesse Vektori arendusse, saate kindlad olla, et elukoht ei kaota ajakohasust ka kümnekonna aasta pärast. Vektor võiks huvi pakkuda ka investorile, kelle jaoks on oluline kinnisvaraportfelli väärtus ja tootlikkus.