Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uhkus kahjustab idasuhteid

    Muidugi on see mõistetav, et eestlastel on Venemaa ja venelastega traumaatiline suhe, nagu rahvusvahelist tähelepanu saanud pronkssõduri juhtumgi näitab. Monumendi kesklinnast äraviimise plaan on duumas suuri emotsioone tekitanud ning taas kord on Venemaa ähvardanud kaubandussanktsioonidega.
    See ei ole ELis reaalne, kuid kaubavahetuses võivad venelased oma suhtumisega tekitada mitmesuguseid probleeme, kas või näiteks piiriületuses.
    Ka Soomes leidub ebalevat suhtumist venelastesse. Karjala kaotus on hästi meeles. Halvemini mäletatakse Hruštsovi poolt Kekkonenile antud lubadust, et Soome saab Karjala tagasi siis, kui Saksamaad ühinevad...
    Soomlaste suhtumine venelastesse erineb eestlaste omast ses suhtes, et Soome poliitikud on ikka veel käpakil Venemaa ees. Kaubandussuhted Venemaaga on juba vaata et inimõigustest tähtsamad. Rahvas on skeptiline, aga riik ja ettevõtted näevad Vene turus peituvat suurt võimalust.
    Tõsi on, et vaene ja väike rahvas ei saa endale uhkust lubada. Ta peab olema alandlik ja püüdma kõigist võimalustest tulu lõigata. Poliitikuilgi tuleb kaaluda, kumb toob rohkem hääli: kas Venemaaga tüli norimine või konstruktiivsed suhted, millest majandus võidab?
    Kuigi Eesti on Ukraina või Valgevenega võrreldes energeetikaküsimustes heas seisus, ei tähenda see, et muid Venemaa tooraineid ei vajataks. Näiteks kõik suuremad Eesti saeveskid toovad Venemaalt puitu. Venemaa on teatanud kavatsusest tõsta tollimakse. See on Venemaa ja ELi vahel sõlmitud WTO lepinguga vastuolus, aga lepinguid saab alati väänata. Ekspordimaksude tõus saaks nii Eesti kui ka Soome saetööstusele saatuslikuks. Karm tõde on selles, et praeguses olukorras on Eesti eeliseks rahvusvahelises kaubanduses vaid tööjõud. Samas sööb kiire inflatsioon seda edumaad ning EList leiab odavamatki tööjõudu (Leedust, Poolast, Sloveeniast, Rumeeniast jne).
    Reaalne võimalus Eesti positsioone parandada on kasutada paremini ära Venemaa määratud toorainevarud.
    Eestil on Soome ees mitu eelist - hea ühendus põhiturgudega, vene keele ja kultuuri tundmine.
    Koostöö ja hästitoimivad suhted on tähtsamad kui ükskõik mis monument. Suurepärase näite pakub Sillamäe sadam. See eeskuju on seda olulisem, et üks sadama omanikest on endine peaminister Tiit Vähi. Aladdini lambiks näib aga saavat uus sild üle Narva jõe. On selge, et Ust-Luuga ja Peterburi sadamate omanikud ei vaata silda hea pilguga, kuna see suurendab konkurentsi.
    Kuid uue silla rajamine on vältimatu, sest see ei erguta majandustegevust mitte ainult Narvas, vaid ka Ivangorodis. Maailmas leidub küllalt näiteid kaksiklinnadest, mis on loonud hästitoimivaid riigipiire ületavaid kaubandusüksusi.
    Väikeriik peab tegutsema sama paindlikult ja tõhusalt kui eraettevõte. Eesti olulisim poliitiline vahend on pikaajaline kaubandusstrateegia. Kaubanduspoliitika peab olema välispoliitika aluseks, mitte vastupidi.
    Olgu Soome 1980. aastate lõpp Eestile õpetuseks. Soome üritas ajada tugeva marga poliitikat. Üksikud valuutaspekulandid suutsid ajada Soome pankrotti. Kaubavahetus Venemaaga kukkus kokku, Soome marga väärtus langes kuni 40% ja valitsus pidi võtma enam kui 80 miljardit eurot ehk kolme aasta riigieelarve ulatuses laenu. Ligi 35 000 ettevõtet läks pankrotti ning 700 000 inimest kaotas töö. Seda suppi sööme me tänaseni.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.