Riigikokku pääsenud erakonnad kulutasid
valimiskampaaniale kokku 117,4 miljonit krooni, mis teeb ühe parlamendikoha
hinnaks keskmiselt 1,16 miljonit, mis on kaks korda enam kui eelmistel
valimistel.
Eesti Reklaamiagentuuride Liidu president Jane Oblikase sõnul on põhjus lihtne - meediareklaami hind on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud, kirjutas postimees.ee. Samas nentis ta, et seekord oli valimisreklaami meedias ka palju rohkem kui neli aastat tagasi.
Oblikase sõnul näib Eesti erakondadel olevat raha lahedalt käes. "Reklaamifirmade esindajana ma ei tohiks seda öelda, aga arvan, et kohati investeeriti ka liiga palju," tõdes ta.
Kõige rohkem mattis valimiskampaaniasse raha Keskerakond, üle 41 miljonit krooni, Reformierakond kulutas 32,4, Isamaa ja Res Publica Liit 19,8, Rahvaliit 13,4, sotsiaaldemokraadid 7,9 ja rohelised 2,5 miljonit krooni. Nii läks parlamendikoht enim maksma Rahvaliidu saadikutele - 2,2 miljonit krooni -, soodsaimalt said kohad rohelised, kes maksid ühe saadikukoha eest 416 000 krooni.