Ekspress Grupi reklaamikäive kasvas
esimeses kvartalis mullusega võrreldes 30%. Arvestades, et teine kvartal on
meedias tavaliselt parem kui esimene, usub grupi juhatuse esimees Priit Leito,
et oodata on tõelist neeluaega.
"Meediaettevõtteid rõõmustas I kvartalis eelkõige reklaamikäibe kasvutempo - meediaturu kokkuvõttes oli ajalehtede reklaamikäive 39% ning ajakirjadel 20% võrra suurem kui eelmise aasta alguskuudel. Ekspress Grupi reklaamikäive kirjastamisest paranes mullusega võrreldes 30%," ütles ASi Ekspress Grupp juhatuse esimehe Priit Leito.
"Arvestades asjaolu, et I kvartal on tavaliselt meediaturul kõige tagasihoidlikum ning II kvartal vastupidiselt aasta parim periood, siis praeguse majandusolude tingimustes näitavad kõik märgid senise kasvutempo jätkumist. Oodata on tõelist neeluaega."
Ekspress Grupi käive kasvas tänavu esimeses kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes 18% ehk 250 miljoni kroonini. Kontserni puhaskasum suurenes 18,2 miljoni kroonini, teatas ettevõte.
Ekspress Grupi nõukogu esimehe Viktor Mahhovi sõnul kasvas kontserni esimese kvartali puhaskasum ühekordseid kulusid ja periodiseerimise nihkeid arvestades 41% võrreldes mullu sama ajaga. "Ühekordsete kulude hulgas on olulisemad ajakirja Naised turuletoomise kulu ning Ekspress Grupi börsile viimisega seotud kulud. Samas kajastub Ajakirjade Kirjastuse dividendide tulumaks sel aastal esimeses kvartalis, eelmisel aastal oli see II kvartalis," selgitas Viktor Mahhov.
Mahhov lausus, et I kvartalis lisandus Ekspress Grupi ajakirjade portfelli mitu uut ajakirja - Leedu tütarfirma Ekspress Leidyba omandas seltskonnaajakirja Klubas, Ajakirjade Kirjastus hakkas välja andma naiste nädalakirja Naised, toiduajakirja Oma Maitse ning ajakirja Käsitöö. Tänavu jaanuaris sõlmis kontserni kuuluv Printalli trükikoda uue ajakirjatrükimasina ostulepingu, mille tulemusel peaks järgmise aasta algusest Printalli trükivõimsus kasvama ligi 30%. Samuti on uuele pinnale edasi laienemas Rahva Raamatu kauplus Tallinnas Viru Keskuses.
"Infoteenuste vallas peaks suhteliselt tagasihoidlike investeerimismahtude juures grupi rahavoogudele ja kasumile andma märgatavat lisa Ekspress Hotline tütarettevõtte hiljutine asutamine Rumeenias, kus rahvaarv on Eestist palju suurem, kuid korralikke infotelefone pole," märkis Viktor Mahhov.
Ekspress Grupp (www.egrupp.ee) on meediakontsern, mille tooteid tarbib üle 60% Eesti elanikkonnast. Gruppi kuuluvad tütarettevõtjatena Eesti Ekspressi Kirjastuse AS, Rahva Raamat AS, AS Printall, AS Ekspress Hotline oma tütarettevõtjatega, UAB Ekspress Leidyba ja OÜ Ekspress Internet. Sidusettevõtjate hulka kuuluvad Eesti Päevalehe AS, AS SL Õhtuleht, AS Ajakirjade Kirjastus, AS Express Post, OÜ Netikuulutused, AS Linnaleht ja UAB Medipresa. Ekspress Grupi 2006. aasta käive oli 929 miljonit krooni ja puhaskasum 94 miljonit krooni. Grupp annab tööd ligi 2000 inimesele.