• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 09.05.07, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee koostab blokaadi puhuks kriisiplaani

Praegu ei ole selge, kui palju lähevad Eesti Raudteele Venemaa sanktsioonid maksma, kuid olukorra jätkumisel rohkem kui nädal on Eesti Raudtee sunnitud saatma osa töötajaid puhkusele.
"Väheke on üle reageeritud, kui nimetakse seisu kriisiks. Eesti Raudtee toimib, rongid sõidavad, tegemist ei ole ju blokaadiga," sõnas Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek Äripäevale. Ta lisas, et Eesti Raudtee kohaneb olukorraga ning jälgib, kuidas olukord areneb.
"Eesti Raudtee analüüsib praegu, et kui selline olukord peaks kauem kestma, siis millised oleksid kokkuhoiumeetmed. Loodan, et mai teises pooles hakkab olukord paranema. Seda, millistes mahtudes kaubavedu taastub, on raske hinnata. Kindel on, et mingi märgi see meile jätab," lisas Varek.
Võimalikest kahjunumbritest Varek rääkida ei soovinud, märkides, et seda on vara öelda. Samuti ei öelnud Varek, kes on need töötajad, kes esimestena puhkama lähevad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Raudtee nõukogu esimees Eva Vanamb ütles, et praegu ei saa täpsemalt rääkida võimalikust mustast stsenaariumist ja sellest, kui suur võib tulla kahju Venemaa raudteeparanduste tõttu ning kui kaua Eesti Raudtee seda välja kannataks. Riigi toetuse andmine Eesti Raudteele pole seni kõne all olnud.
"Praegu on vara sellest rääkida, sest kriisiplaani koostamine alles käib. Samuti on vara rääkida sellest, kui palju Eesti Raudtee päevas raha kaotab," sõnas Vanamb.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele