Kuu ja kaks päeva tagasi toimus ühes Eestimaa organisatsioonis võimuvahetus, kus vana stagneerunud asendati rahaka edasiviiva jõuga. Ei, ma ei räägi kapost, prokuratuurist ega ka mõne linna ebastabiilsest valitsusest. Ma räägin tennisest.
Too esmaspäev oli nii mõnelegi asjaarmastajale ja profile rõõmupäev, kuna just siis oli kindel, et raha, millest kõigil alati puudu, hakkab nüüd kordades rohkem tulema ja seda põhiliselt tänu ühele mehele - endisele turvakuningale, nüüdsele kinnisvaraärimehele Urmas Sõõrumaale.
Ise juba kaheksa aastat reketiga tennisepallidele valu andnud ärimees sai tol päeval Eesti Tennise Liidu juhatuse presidendiks. Positsioonile tõusmine ei olnud juhus, sest nagu mees ise tunnistab, tunneb ta ennast presidendiks valinud inimesi ehk sama hästi kui oma kunagist äripartnerit Märt Vooglaidi. Ahjaa, temagi oli valijate seas.
Nüüdseks on Sõõrumaa hakanud ohtralt koguma sponsoreid spordiala arenduseks ning saanud oma nimekirja sellised ettevõtted nagu Nordea Pank, Kia Motors, Tere, Silberauto, Manutent jpt. Kokku väljendub see näiteks 2,5 miljonis kroonis, mis ainuüksi esimestel päevadel liidule tuli. Või 400 000 kroonis, mis oli eelmisel nädalal lõppenud tennise meistrivõistluste auhinnafond. Võrdluseks niipalju, et eelmisel aastal oli auhinnafond kaheksa korda väiksem.
"Enne, kui presidendi posti vastu võtsin, oli mul eelnevaid kokkuleppeid juba sponsoritega," tunnistab Sõõrumaa ning räägib avameelselt, et näiteks Silberauto tuli sponsoriks tänu tutvusele tolle juhi Väino Kaldojaga. "Silberautoga oli konkreetselt nii, et rääkisin ühel püstijala kokkusaamisel Väino Kaldojaga jutu soojaks. Läks mõni nädal mööda ja ta helistas ning küsis, et kuhu jäid, pidime ju rahast rääkima. Olin meeldivalt üllatunud," seletab ta.
Tenniseliidu juhatuse liige Märt Vooglaid lisab omalt poolt, et 50 protsenti põhjustest, miks ta oma ettevõttega Manutent pool miljonit krooni liidule annetas, tuli sellest, et just Sõõrumaa etteotsa sai. "See on hea, et temasugune energiline mees seal on, kel jaksu veel jätkub," leiab Vooglaid.
"Urmas ikka tegi ettepaneku, et hakkaks tennist edendama," räägib 250 000 krooni andnud Kia Auto nõukogu liige Enn Kunila.
Samas ei korja Sõõrumaa ainult tuttavate ettevõtjate raha, vaid pakub ka midagi vastu. Selleks on reklaam. "Koostöö tennisega on reklaamiväljundi osas suunatud eelkõige Chrysleri kaubamärgi paremaks tutvustamiseks," kirjutab Silberauto turundusjuht Helena Hyldahl.
Sõõrumaa ise räägib vastuteenest kui arengukavast. "Raha kellegi käest niisama ei küsi, vaid üritame välja töötada ikka konkreetse arengukava. Sponsorite esindajad on ka liidu juhatuse hingekirjas," ütleb ta. Teisena lisab ta, et näiteks Oliver Kruuda kaubamärgi Tere Fit logo hakkab ilutsema Maret Ani õlal, kuid Kruuda ise juhatuses pole.
Aga asi pole ainult rahas, vaid selles, et Eesti tõuseks tenniseriigiks. Et tänu Sõõrumaale ja tema kaaslastele võivad mõne aasta pärast tuhanded eestlased istuda telerite ees ning elada kaasa mõnele tennisevõistlusele, nagu oleks tegemist suusatamise või kergejõustikuga. Ja et kümne küki ja viie kätekõverduse kõrval oskaksid lapsed koolis kehalise kasvatuse tunnis ees- või tagantkäelöögiga palle meetrisse kasti virutada.
Autor: Gert D. Hankewitz