• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 16.08.07, 15:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pindi Kinnisvara juht: iga objekti müügiga nähakse kurja vaeva

Ajad, kus kinnisvara müüs end sisuliselt ise ja kinnisvarafirmad panustasid turundusele minimaalselt, on möödas: jahtunud turg nõuab rohkem ja täpsemalt sihitud turundusjõudu.
Varem oli meediaplaneerimine ja kampaaniate läbiviimine kinnisvarafirmadele justkui käkitegu. Tuli vaid panna müügikuulutus kinnisvaraportaali, kui ostjad korterile või majale tormi jooksid, kirjutas Saldo. Harvad polnud olukorrad, kus maakler müüs objekti sisuliselt telefoni teel, ilma et oleks seda pidanud kliendile näitama. Või siis tegid kliendid üksteise võidu hinnapakkumisi ehk objekti tavamüügist kujunes müüjale soodne enampakkumine.
Olukord hakkas jahenema eelmise aasta viimases veerandis, kui seni töötanud meetodid ei toonud enam oodatud tagasisidet. Kinnisvaraturg hakkas jahtuma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pindi Kinnisvara juht Peep Sooman tunnistab, et täna nähakse iga objekti müügiga kurja vaeva. Laenu ei saa nii lihtsalt kui varem ja objektid seisavad. Müüjaturust on saanud ostjaturg ning see sunnib kinnisvarafirmasid turundustegevust ja -kulusid üle vaatama.
Soomani sõnul on esimesena ohverdatud suvalise valimiga kliendipäevad. Kui varem oli peaaegu iga päev mõnel kinnisvarafirmal kliendipäev, kuhu olid oodatud kõik, kel vähegi viitsimist kohale tulla, siis täna korraldatakse kliendipäevi harva ja ainult valitud sihtgrupile. Kliendipäevade vajalikkust vähendab ka asjaolu, et inimesed on kinnisvaraturul toimuvast varasemast teadlikumad ja leiavad neile sobivad objekti ise üles, nendib Sooman.
Samamoodi on ajaloo prügikasti lennanud massiline otsepostitus. Nüüd nähakse valimi koostamisega tõsist vaeva, et saadetised jõuaksid vaid nendeni, kel kinnisvara ostuks reaalne huvi ja võimalus. Sellega valikud ei lõppe. "Kui varem võeti müüki ka absurdselt ülehinnatud objekte või alustati arendust suvalistel põldudel, siis täna valitakse väga tõsiselt, millega tegeleda," nendib Sooman.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 28 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele