• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 27.08.07, 16:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaam eraautol toob USAs sisse kuni 10 000 krooni kuus

USAs on tugevat populaarsust võitnud reklaami paigutamine eraautodele, paremal juhul võib "inimene tänavalt" selle eest teenida kuni 800 dollarit kuus või saada auto selle eest ise sentigi maksmata.
Mõni firma maksab miljoneid oma reklaami eest võidusõidukuulsuse võistlusautol, teised eelistavad maksta selle asemel suurele hulgale tavaliiklejaile, kirjutas täna New York Times.
32-aastane Manhattani elanik Brian Katz saab reklaami eest oma Ford Exploreri peal 500 dollarit kuus, sõites oma sõite Jamba mahlade ja Verizon mobiilside reklaamina. Ta on üks kümnetest tuhandetest sarnastest ameerika autoomanikest. Taolised pakkumised on muutunud nii populaarseks, et autojuhid on olnud nõus valima kohti, kus sisseoste teha ja jälgima oma käitumist liikluses.
1993.a. 3G poolt välja töötatud tehnoloogia võimaldab vältida sõidukite ülevärvimist, kattes need selle asemel Post-it märkmepaberi tüüpi kleepsudega. Nendega võib sõiduki katta paari tunniga ja hiljem eemaldada ilma värvi kahjustamata.
Riskikapitali firma ARD Ventures hinnangul võivad jalakäijad ja teised autojuhid näha autole kantud sõnumit 70000 korda päevas.
Agentuuri FreeCar Media teatel sobivad neile kõik autod, millel on suure reklaami jaoks küllalt kerepinda ning mis pole üle viie aasta vanad. Viimase seitsme aastaga on ettevõte palganud 7000 autojuhti, kes saavad kuni 800 dollarit kuus või tasuta auto.
Nõudmiseks on võimaluse korral alati parkida väljas, hoiduda autos suitsetamisest ja raskeis liiklusoludes kõva häälega vandumisest ning korra kuus käia firma instrueerimisüritusel. Samuti tuleb saata firmale kindla tihedusega raporteid ja fotosid kohtadest, kus reklaamauto on seisnud. Coca-Cola tooteid reklaamivail autojuhtidel on tungivalt mittesoovitav juua rooli taga Pepsi tooteid ning mitte parkida näiteks Pizza Huti söögikohtade juures, kus müüakse ainult Pepsi jooke.
Basseiniehituse firma omanik Brian Morris näeb kolmekümnes reklaamiga kaetud veokis põhjust oma mullusele miljoni dollarisele käibekasvule, kirjutas ajaleht. "Ma ütlen oma meestele: tipptunnil vali kõige aeglasemalt liikuv rida ja passi seal. Küll ma maksan aja ja bensiini eest. Inimestel sinu taga ei ole mitte midagi muud teha kui istuda ja vahtida," ütles Morris.

Hetkel kuum

Ühe töövahendusfirma omaniku Joe Matos’i oma Volkswagen Touareg on samuti firma reklaami täis nagu ka ta naise auto.
Küsimusele, kas ta sõidaks reklaamiga ka matuserongis, vastas Matos, et sellist juhust pole veel ette tulnud, "kuid kui need juhtuks olema minu enda matused, oleks reklaamid muidugi kõigil peal."

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele