Kümmekond aastat tagasi Pizza Huti
reklaamiga modellikarjääri alustanud Mihhail Gorbatšov ilmub uues kampaanias
pildile koos kallihinnalise Louis Vuittoni reisikotiga.
Pizza Huti reklaamis kiitis ta Ameerikat Venemaale kapitalismi hüvede toomise eest, nüüd on ta kiirtoidu vahetanud hinnaliste nahktoodete vastu, kirjutas täna International Herald Tribune. Gorbatšovi ülesmäge liikumine kaasneb suurte muutustega luksuskaupade turu geopoliitikas. Jõukad venelased vaatavad Läände ja nende rahakulutused on luksuseturu kasvav sektor, kirjutas leht.
Viimaseil aastail on Louis Vuittoni (LV) reklaamides erksavärviliste käekottide, karusnahkade jt moetoodetega esinenud näitlejannad Jennifer Lopez, Uma Thurman ja Scarlett Johansson, modellid Gisele Bündchen ja Eva Herzigova. Sellistes riikides nagu Hiina ja Venemaa on tarbijad võib-olla näinud ainult neid reklaame ega tea brändi vähem glamuurseid tooteid nagu kotid, kohvrid ja muu reisivarustus, rääkis LV marketingidirektor Pietro Beccari. Tema sõnul tuleks neid just välja tuua. Ühtlasi püütakse meestarbijaid, praegu moodustab LV müük naistele 65%.
Triibulises ülikonnas ja paksus mantlis Gorbatšov istub pildil Hruštšovi-aegse limusiini tagaistmel, möödudes kunagise Berliini müüri jäänustest, firma-reisikott lösutab tema kõrval, mõned ajalehed-ajakirjad selle peal vedelemas. Fotograaf Annie Leibovitzi sama kampaania teistel piltidel on Catherine Deneuve, Andre Agassi ja Steffi Graf. Beccari sõnul üritab kampaania saavutada laiemat publikut, ilmudes uudiste- ja rahandusväljaannetes, mitte ainult nooblites moeajakirjades. LV ja reklaamiagentuuri Ogilvy Mather esindajad keeldusid avaldamast kampaania eelarvet ning Gorbatsovile ja teistele modellidele makstud tasu suurust. Beccari sõnul oli Gorbatšov algul osalemisele vastu, kuid muutis meelt, kui firma tegi annetuse tema juhitud Rahvusvahelise Rohelise Risti heategevale keskkonnafondile. Võib kindel olla, et pildil olev kott pitsasid ei sisalda, märkis ajaleht.