• OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • OMX Baltic0,57%301,39
  • OMX Riga0,52%868,04
  • OMX Tallinn0,34%1 961,49
  • OMX Vilnius0,56%1 172,25
  • S&P 5000,74%5 525,21
  • DOW 300,05%40 113,5
  • Nasdaq 1,26%17 382,94
  • FTSE 1000,09%8 415,25
  • Nikkei 2251,9%35 705,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,86
  • 11.09.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ELi volinik: idapiir on kogu ELi mure

Barrot' sõnul on loodud töögrupid, mis probleemiga tegelevad. "Käib strateegiline dialoog, oleme pannud paika töögrupi, mis töötab selle kallal, kuidas veokid piire ületavad," selgitas Barrot. "Esimesed tulemused on olemas. Oluline on koolitada Vene tollitöötajaid, lihtsustada protseduure ja ehitada välja piiriületuse infrastruktuure Vene poolel. Praegu on olukord kahetsusväärne ega aita kaasa ELi kaubanduse arendamisele Venemaaga."
Partsi hinnangul on küsimus reaalsetes rakendustes, sest Barrot' ja Venemaa transpordiministri Igor Levitini töörühmad on jõudnud esimese vahetulemuseni. "On selge, et see nõuab mõlemapoolset tahet, investeeringuid ja pingutusi. Me leiame lahenduse," oli Parts kindel.
"Ei taha probleemi politiseerida, kuid see on ELi, Venemaa ja kõikide huvi. On vaja saavutada mõistmine, et ei ole transpordi teemal vaja ehitada Hiina müüre, mis raiskab meie kõigi raha ja aega," lisas Parts.
Barrot' sõnul on kõigi huvides, et dialoog areneks ELis ühel häälel. "Kui venelased soovivad läheneda Lääne majandusele, peab järgima reegleid, ja see on ka nende huvides. Venemaa soovib, et üleeuroopalised võrgustikud pikeneksid Venemaale. EL on plaaniga nõus, kuid kõigepealt peab Venemaa aru saama, et kõik käib reeglite kohaselt, eriti piiriületust puudutav," lisas Barrot.
Partsi hinnangul oli olulisim eile arutatud küsimus Euroopa Liidu ja Venemaa vaheline transiidialane dialoog. "Nõupidamisel ei räägitud mingite tulekahjude kustutamisest, et ajutiselt lühendada idapiiril veokite piiriületusjärjekordi. Võiks tekkida pikemaajalisem lahend," ütles Parts.
Eestis visiidil oleva Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Jacques Barrot' sõnul peaks EL piirijärjekordade kahandamiseks kasutama Venemaa soovi saada maailma kaubandusorganisatsiooni (WTO) liikmeks.
Barrot' hinnangul on pikkade piiriületusjärjekordade põhjus Vene tollitöötajate puudulik pädevus, korruptsioon ning poliitilised põhjused, teatas riigikogu pressitalitus.
"Peame ära kasutama Venemaa soovi saada WTO liikmeks ja nõudma neilt teatud reeglite järgimist," ütles Barrot riigikogu liikmetega kohtudes.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi sõnul ei ole pikad piirijärjekorrad ainult Eesti probleem, vaid see puudutab kogu Euroopa Liitu.
"See on kindlasti ka ELi huvides, et ajaksime selles küsimuses ühte poliitikat - Venemaa pidurdab kogu Euroopa kaupade liikumist," ütles Klaas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele