Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus seadus toob kaasa kohtukaasused

    Nii näiteks keelab uus seadus kujutada isikuid seksuaalobjektina, reklaam ei tohi sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid. Tallinna Ülikooli dotsendi Linnar Priimägi hinnangul ei muuda uus seadus reklaamitegijate elu kergemaks. "Potentsiaalsete kohtukaasuste arv hoopis suureneb," ennustas ta. "Kas reklaam on seksistlik või feministlik, on stiilihinnangu küsimus ja selle saab anda vaid üksikisik oma sisetundest lähtudes," lisas ta. Mida täpselt ei saa öelda, seda ei tohiks seaduses olla, arvas Priimägi.
    Ka seaduseelnõu seletuskirjas seisab, et tegemist on määratlemata õigusmõistega, mis vajab peaaegu alati kontekstipõhist hindamist.
    Reklaamiagentuuri DDB Eesti tegevjuht Jana Koppel oli samuti murelik. "Kui keegi soovib, võib isegi pilgus leida midagi seksistlikku," arutles ta.
    Teise olulise muutusena ei tohi seaduseelnõu kohaselt last reklaamis kasutada ilma tema vanema kirjaliku nõusolekuta. Samuti keelatakse reklaam lasteasutustes.
    Kergenduseks on see, et sni eraldi seadustes viidatud piirangud ja eritingimused on nüüd koondatud uude seadusse, rõõmustas seaduseelnõu ettevalmistamisel osalenud reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy tegevjuht Rein Iida.
    Reklaamiseadus liigub lugemisele riigikokku, kus võidakse teha veel muudatusi.
    Uue reklaamiseaduse eelnõu põeb sama tõbe, mis vanagi: regulatsioone ei toeta piisav erialane teadmus. Autorkond on kirju ja koosneb peamiselt praktikutest, kellest igaüks suudab näha vaid oma lõigukest reklaami vallas. Juristid on samuti hädas. Selle asemel, et rääkida reklaami mõistetest, räägitakse asjadest "reklaamiseaduse mõistes" - eufemism, mis osutab professionaalsuse puudusele.
    Häda algab sellest, et reklaami mõiste definitsioon on liialt lai. Reklaam olevat "teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil". Aga selline teave on ju ka kooliharidus! Ilmselt tulnuks reklaam määratleda oma põhiliikide kaudu.
    Keeldude vallas jääb aga sõnastajatel just praktilisest kogemusest puudu. Keelatakse reklaamis "tugineda inimeste ebausul" ja "kasutada ära reklaami sihtgrupi vanusest tulenevat kergeusklikkust". Kas kuradiga reklaamid tuginevad ebausul? Ja FIBITi reklaam apelleerib just noorte ealisele kergeusklikkusele! Lõige 9 keelab "otseselt ega kaudselt alavääristada või muul viisil halvustada isikut, tema nime". Aga valimisreklaamid nagu "Ansip ütleb... - Savisaar ütleb..."? Samas keelatakse halvustada "tegevust, tegevusala, ... teenust".
    Aga mida tegi plakat, kus anti teada, et mingi protsent prostituute põeb suguhaigusi? Sama logisev on senisest seadusest üle võetud kriteerium "tavalise tähelepanu korral": "Reklaam peab tavalise tähelepanu korral olema selgelt eristatav..." Mis vallast on küll pärit selline mõiste - "tavaline tähelepanu"? Kas psühholoogiast? Ei ole ju! Kust siis?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.